۰ نفر

تلاش برای افرایش بودجه جاری و عمرانی استان‌ها

حمایت دولت از افزایش بودجه نیروهای مسلح/ فقرزدایی و اشتغال اولویت دولت است

۲۶ دی ۱۳۹۶، ۲۲:۵۴
کد خبر: 245366
حمایت دولت از افزایش بودجه نیروهای مسلح/ فقرزدایی و اشتغال اولویت دولت است

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: با وجود مخالفت دولت با هرگونه بالا بردن بودجه در مجلس شورای اسلامی، قول می‌دهیم از هر گونه پیشنهاد افزایش در بخش نیروهای مسلح دفاع کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «محمدباقر نوبخت» در گردهمایی «طرح، برنامه و بودجه نیروهای مسلح» با اشاره به بودجه نیروهای مسلح از سال 1392 تا 1397 اضافه کرد: معتقدیم این بودجه‌ها برای ماموریتی که شما انجام می‌دهید، کم است.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه در کنار سایر مصارف، سیاست فقرزدایی را نیز در دستور کار داریم، افزود: در کشور انسان‌هایی را داریم که زندگی‌شان نمی‌گذرد. یارانه این افراد را به میزان قابل ملاحظه ای افزایش داده ایم.

«سیاست فقرزدایی و اشتغال را با وجود اینکه با محدودیت منابع روبروییم در اولویت داریم».

نوبخت به بخش هزینه‌ها نیز اشاره کرد و افزود: بودجه امسال با سنوات گذشته این تفاوت را دارد که مبتنی بر عملکرد یعنی به قیمت تمام شده تنظیم می‌شود.

وی ادامه داد: بسیاری جداول را اصلاح، شفاف یا حذف کردیم. در عین حال تلاش می‌کنیم بودجه جاری و عمرانی استان‌ها را افزایش دهیم.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره کلیدواژه‌های اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی، ادامه داد: نمود این کلیدواژه‌ها همین برنامه‌ریزی بودجه است.