۰ نفر

شرایط مجلس برای اصلاح ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان

۲۴ دی ۱۳۹۶، ۲:۳۹
کد خبر: 244558
شرایط مجلس برای اصلاح ساختار صندوق ذخیره فرهنگیان

به اعتقاد نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان نیاز به اصلاحات اساسی دارد.

قاسم احمدی لاشکی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به  احتمال تغییرات در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: با توجه به اینکه حدود یک میلیون نفر از فرهنگیان به عنوان سهام‌دار در صندوق ذخیره فرهنگیان  مشارکت می‌کنند برای آنکه بتوان از این پتانسیل برای حل مشکلات اقتصادی فرهنگیان بهره برد نیاز به تجدید نظر اساسی در اساسنامه این صندوق حس می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: وقتی که به نحوه انتخاب مدیران عامل این صندوق و یا میانگین عمر هیئت مدیره آن توجه می‌کنید عملکرد سلیقه‌ای مسئولان در اداره صندوق ذخیره فرهنگیان را به وضوح مشاهده می‌کنید و همین عدم مدیریت درست باعث شده تا امروز این صندوق با آسیب جدی و سوء استفاده‌های مالی رو به رو باشد.

 نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس گفت: تا امروز دولت هیچگونه لایحه‌ای را به منظور اصلاح ساختار مدیریتی صندوق ذخیره فرهنگیان به مجلس ارائه نداده  و اگر دولت در آینده‌ای نزدیک  اقدام به ارائه لایحه برای اصلاح ساختار این صندوق نکند، مجلس شورای اسلامی با محوریت کمیسیون آموزش و تحقیقات اقدام به نگارش طرحی در این رابطه خواهد کرد تا با اصلاح ساختار صندوق دیگر شاهد آسیب رسیدن به سرمایه فرهنگیان زحمتکش کشور نباشیم.

به گفته احمدی لاشکی، علی‌رغم اینکه در یکی از بندهای ماده 63 قانون برنامه ششم توسعه به  لزوم اعلام رتبه‌بندی معلمان اشاره شده  اما به دلیل عدم پیش بینی بودجه برای این منظور  تحقق آن منوط به وجود اعتبار لازم شده است. 

نماینده مردم نوشهر در مجلس با اشاره به برخی خبرها مبنی بر تاسیس بانکی تحت عنوان بانک فرهنگیان گفت‌: اصل موضوع تاسیس بانک برای فرهنگیان اقدامی بسیار مهم و قابل توجه است که می‌تواند منافع زیادی را برای فرهنگیان ما داشته باشد اما با توجه به شرایط امروز کشور این اقدام نمی‌تواند به صلاح جامعه باشد.

وی با بیان دلیل مخالفت خود با احداث بانک فرهنگیان در این برهه زمانی افزود:‌ در سال‌های اخیر بانک مرکزی با دادن مجوزهای فعالیت به تعداد زیادی از  موسسات مالی باعث بروز  نابسامانی در سیسیتم پولی بانکی کشور شد و ما پیش از اینکه با احداث بانکی جدید به مشکلات و دغدغه‌های بانک مرکزی بیفزاییم باید ابتدا در راستای حل مشکل موسسات مالی که سرمایه مردم در آنها قرار دارد گام برداریم.