۰ نفر

افزایش سرانه دانش آموزی در بودجه۹۷

۲۲ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۴۵
کد خبر: 244264
افزایش سرانه دانش آموزی در بودجه۹۷

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به افزایش سرانه دانش آموزی دربودجه97 اشاره کرد و گفت: سیاست آموزش و پرورش جذب نیرو از "بوم برای بوم" است و در آزمون استخدامی بهمن ماه توجه ویژه ای به جذب نیروی ماندگار در هر استان می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش به افزایش سرانه دانش آموزی دربودجه97 اشاره کرد و گفت: سیاست آموزش و پرورش جذب نیرو از "بوم برای بوم" است و در آزمون استخدامی بهمن ماه توجه ویژه ای به جذب نیروی ماندگار در هر استان می شود.

نجفی در سفر به استان هرمزگان افزود: به منظور تقویت نیروی انسانی ماندگار در هرمزگان بنا داریم با استفاده از ظرفیت ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، در آزمون استخدامی بهمن ماه توجه ویژه ای به سهمیه استان در راستای تقویت طرح "بوم گزینی" شود. 

  وی ادامه داد: با توجه به اینکه یکی از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش تقویت طرح "بوم تا بوم" است، اگر استان برنامه پنج ساله ای را در این راستا تدوین کند می توانیم همه نیروی انسانی استان را بومی کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش همچنین ارتقاء جایگاه هرمزگان در آزمون سراسری را نشان از تلاش و توجه ویژه آموزش و پرورش استان به موضوع کنکور عنوان کرد و گفت: به منظور حمایت از این روند، طرح اردوهای مطالعاتی با هدف تقویت بنیه علمی دانش آموزان را در برنامه داریم و علاوه بر اردوهای درون استانی، از ظرفیت اردوگاه شهید باهنر تهران نیز برای تشکیل کلاس های تقویتی ویژه دانش آموزان مستعد هرمزگانی بهره خواهیم گرفت.  

وی، انگیزه معلمان برای خدمت در استان هرمزگان  را علیرغم همه محدودیت ها انگیزه ای بالا دانست واظهار کرد: این موضوع نشان از تعهد و تعلق خاطر فرهنگیان استان به خدمت در نظام تعلیم و تربیت این خطه از میهن اسلامی دارد.

نجفی با اشاره به وضعیت اعتبارات عمرانی آموزش و پرورش و نسبت تخصیص آن خاطر نشان کرد: چالش مدارس فرسوده با این میزان اعتبار رفع نمی شود و نیازمند توجه ویژه است.

 وی اعتبارات آموزش و پرورش در مناطق کمتر توسعه یافته را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال آینده 8000 تومان به سرانه هر دانش آموز به نسبت سال 96 افزوده شده و این رقم هم اکنون به 25 هزار تومان رسیده است.