۰ نفر

جزییات برگزاری دومین مراسم اهدای نشان امین الضرب

خوانساری: برای کاهش فساد، راهی جز شفافیت نیست/ مقابله با فضای مجازی به ضرر اشتغال و اقتصاد است

۱۶ دی ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 242654
خوانساری: برای کاهش فساد، راهی جز شفافیت نیست/ مقابله با فضای مجازی به ضرر اشتغال و اقتصاد است

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با تشریح جزییات اهدای نشان امین الضرب، با ابراز امیدواری نسبت به این که فیلتر تلگرام و شبکه‌های مجازی موقتی باشد، گفت: تقابل با فضای مجازی به ضرر اقتصاد و اشتغال است و در دورانی که کسب و کارهای نوین در حال پیشرفت است نمی‌توانیم آنها را تعطیل نکنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری، امروز در نشست خبری دومین مراسم اهدای نشان و تندیس امین الضرب با اشاره به این که هدف اصلی از طراحی این نشان ایجاد امید و کارآفرینی با کمک نسل جوان است، خاطرنشان کرد: 134سال قبل حاج محمد حسن امین‌الضرب انجمن وکلای تجار را راه‌اندازی کرد و با ضرب سکه و ایجاد بانک، اولین تشکل صنفی را قبل از انقلاب مشروطه به وجود آورد و تجارت و صنعت را در کشور پایه‌گذاری کرد.

او با اشاره به اینکه در اتاق تهران  سعی کردیم بدون اعمال سلیقه و سفارش بهترین کارآفرینان را که کارهای خلاقانه انجام داده‌اند، انتخاب کنیم، تصریح کرد: در این دوره جلسات هیات داوران به صورت غیرمتمرکز انجام شد و همه پیشنهادات برای هیات داوران ارسال شد و با چند مرحله پایش بهترین‌ها انتخاب شدند.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان این که در این دوره آمادگی بیشتری نسبت به دوره اول داریم، اضافه کرد: تمبری را به مناسبت 134 امین سالگرد اتاق بازرگانی طراحی کردیم که در حاشیه مراسم اهدای نشان امین الضرب  رونمایی می‌شود.

او به طراحی جشنواره رسانه در کنار مراسم اهدای نشان امین الضرب اشاره و تصریح کرد: هدف از این همایش ایجاد امید و کارآفرینی در جامعه است. افرادی که به عنوان کارآفرین برتر انتخاب شده‌اند، فعالیت‌شان را از صفر شروع کردند و امروز باعث افتخار کسب و کار کشور هستند.

خوانساری در ادامه به ایجاد تشکل امین الضرب اشاره و اضافه کرد: این تشکل ایجاد می‌شود تا بتوانیم از تجربه افرادی که موفق به دریافت نشان امین الضرب شدند استفاده کنیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ دومین دوره اهدای نشان کارآفرین امین‌الضرب روز دوشنبه (18 دی ماه) در تالار وحدت برگزار می‌شود و طی این مراسم به 10 نفر از کارآفرینان برتر نشان امین‌الضرب و تندیس اهدا می‌شود.

در این نشست خبری رییس اتاق تهران به برگزاری جلساتی با فعالان حوزه کسب و کارهای نوین و استارتاپ‌ها اشاره و تاکید کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی فعالان این حوزه این است که با خلاقیت رشد می‌کنند اما به دلیل نبود ثبات با کوچکتری ضربه‌ای ممکن است از بین بروند.

او در ادامه با اشاره به اینکه دولت و وزارت ارتباطات اعلام کردند که فیلتر تلگرام موقتی است، ادامه داد: اگر بخواهیم فساد را در جامعه به حداقل برسانیم جز شفافیت راهی نداریم و در این راستا شبکه‌های مجازی بسیار موثر هستند، به عبارت دیگر امروزه شبکه‌های مجازی بهترین راه شفافیت به شمار می‌روند.

خوانساری با بیان اینکه البته شبکه‌های مجازی ایراداتی نیز دارند، تاکید کرد: باید ضعف‌های موجود را برطرف کنیم و بدانیم در دورانی که کسب و کارهای نوین در حال پیشرفت است نمی‌توانیم آنها را تعطیل کنیم بلکه باید برای مشکلات و ایرادات فضای مجازی راهکار پیدا کنیم.