۰ نفر

برخورداری ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور از شبکه گاز

۶ دی ۱۳۹۶، ۲۰:۵۱
کد خبر: 240669
برخورداری  ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور از شبکه گاز

معاون اول رییس جمهور گفت: تمام تلاش و اهتمام دولت حرکت در مسیر آرمان های امام (ره) و رهبر معظم انقلاب است که دولت تلاش می کند که خدمت رسانی را به دورترین نقاط کشور و محروم ترین اقشار مردم ارائه کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین ،دکتر اسحاق جهانگیری عصر امروز (چهارشنبه) و در جمع مردم روستای نصر آباد با بیان اینکه دولت با جدیت به دنبال حل مشکلات مردم گوشه و کنار کشور است، گفت: کار مهمی که در این دولت اجرا شد خدمت رسانی به روستاهای کشور بعنوان مراکز تولید است تا مردم روستا از امکانات مناسب برخوردار باشند.

وی با اشاره به تامین آب آشامیدنی روستاها در چهار سال گذشته گفت: زمانی ۶۰۰۰ روستا فاقد شبکه آب بهداشتی بود ، در این دولت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به این مهم اختصاص یافت و در سال ۹۵ به اندازه دوره ۱۰ ساله قبل از آن آبرسانی بهداشتی به روستاها انجام شد و این روند در سال ۹۶ و ۹۷ هم ادامه خواهد یافت.

دکتر جهانگیری با اشاره به اینکه در این دولت گازرسانی به روستاهای کشور با سرعت ادامه یافت، گفت: با افتخار اعلام می کنیم کشور ما از نظر بهره مندی از گاز بعنوان سوخت دوستدار محیط زیست در دنیا پیشگام است و مردم ما چه در پایتخت و چه در روستاهای دور افتاده از این سوخت مطمئن استفاده می کنند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: در شروع کار دولت یازدهم نزدیک به ۱۴ هزار روستا از گاز استفاده می کردند و در چهار سال و نیم گذشته ۱۰ هزار روستای دیگر به شبکه گاز کشور متصل شدند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه در آینده نزدیک روستایی نداشته باشیم که از نعمت گاز برخوردار نباشد گفت: امروز ۹۲ درصد جمعیت روستایی کشور از شبکه گاز برخوردار هستند و باید به بقیه روستاها نیز گاز رسانی شود.

دکتر جهانگیری در جمع مردم این روستا با اشاره به موضوع زلزله و مقاوم سازی ساختمان ها گفت: دولت باید اقداماتی انجام دهد تا مردم به سرپناه خود اطمینان داشته باشند و دغدغه آنها در این زمینه برطرف شود.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به بلایایی نظیر زلزله، سیل و خشکسالی گفت: تجربه نشان داده در بخش هایی که ساختمان ها مقام سازی شده اند میزان خسارت در حوادث اینچنینی بسیار کاهش یافته بنابراین باید با حساسیت بیشتر نسبت به تسریع در مقام سازی و ایمن سازی ساختمان ها فعالیت کنیم.