۰ نفر

برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران

۲ دی ۱۳۹۶، ۹:۱۴
کد خبر: 239475
برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در تهران

محمود واعظی ، رئیس دفتر رئیس جمهوری، از برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و آذربایجان در اواخر دی ماه در تهران خبر داد و گفت: نزدیک به 40 درصد در روابط اقتصادی دو کشور توسعه داشتیم.

محمود واعظی جمعه شب، در پایان یک سفر دو روزه به جمهوری آذربایجان به تشریح نتایج و دستاوردهای این سفر پرداخت و افزود: برای شرکت در اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی به باکو سفر کرده بودم اما دیدارهای جانبی که طی این دو روز داشتم، در واقع مروری کاملی بر روابط ایران و جمهوری آذربایجان بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، وی با اشاره به دعوت رئیس جمهوری آذربایجان از آقای دکتر روحانی برای سفر به باکو ، ابراز امیدواری کرد که این سفر اوایل سال 1397 انجام گیرد.

واعظی گفت: در این سفر با رئیس جمهوری ، وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و حمل و نقل و دبیر شورای امنیت ملی جمهوری آذربایجان دیدار و در خصوص مسائل مختلف تبادل نظر کردیم .

وی با بیان اینکه در این سفر مقدمات حضور دکتر روحانی به باکو فراهم شد، تصریح کرد : در این سفر راهکارهای توسعه همکاری های دو کشور، تقسیم کار و نقشه راه آینده ترسیم و یک سند همکاری نفتی بسیار مهم برای امضا آماده شد.

وی ابراز امیدواری کرد که خط آهن رشت - آستارا تا زمان سفر رئیس جمهوری به پایان برسد و پروژه هایی مانند کارخانه خودرو سازی آماده افتتاح شود.

واعظی گفت: در این سفر مذاکراتی هم برای اجرای پروژه های جدید مانند لاستیک سازی و احداث کارخانه اتوبوس سازی داشتیم.

همچنین درنشست با مقامات اقتصادی جمهوری آذربایجان برروی فعالیت در زمینه کشاورزی و همکاری های بانکی تاکید و مقرر شد، علاوه بر استفاده ارز ملی دو کشور در مبادلات تجاری، هم بین سه کشور ایران ، ترکیه و جمهوری آذربایجان از ارزهای ملی در تبادلات استفاده شود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری کشورمان افزود: با وزیر ارتباطات جمهوری آذربایجان نیز موضوع تشکیل یک کمیسیون بررسی و قرار شد تا آخر امسال یک گروه از استارت آپ های ایران به آذربایجان بیایند و احتمالا استارت آپ های روسیه و ترکیه نیز به آنها بپیوندند.

واعظی در مورد ملاقاتش با دبیر شورای امنیت ملی کشور آذربایجان ، گفت : در این ملاقات در مورد مسائل منطقه ، سوریه و عراق یمن مسئله فلسطین و داعش و افراط گری در منطقه بحث شد.