۰ نفر

اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی در باکو آغاز شد

۳۰ آذر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۱
کد خبر: 239209
اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی در باکو آغاز شد

اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی در باکو با حضور محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل ازفارس، اجلاس پایانی سال همبستگی اسلامی صبح پنجشنبه با حضور الهام علی اف رییس جمهور آذربایجان در مرکز فرهنگی حیدر علی اف باکو آغاز شد و از کشورمان محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور در این اجلاس حضور دارد.

در این اجلاس شخصیت ها و مسوولان عالی رتبه از کشورهای اسلامی شرکت کرده و به رایزنی و گفتگو درباره آخرین تحولات جهان اسلام و ارائه راهکارها در راستای تقویت وحدت و همبستگی میان کشورهای اسلامی خواهند پراخت.

* واعظی: اجلاس همبستگی اسلامی فرصتی مغتنم برای تقویت وحدت میان کشورهای اسلامی است

محمود واعظی چهارشنبه شب و در بدو ورود به فرودگاه باکو در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه های سفر به جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه سال 2017 میلادی به ابتکار رییس جمهور آذربایجان به عنوان سال همبستگی اسلامی نام گذاری شده، گفت: در این راستا برنامه های متعددی در طول این سال در جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان برگزار شد و این در حالی است که هدف از اجرای این برنامه ها هدفی مقدس است.

در این اجلاس، در رابطه با آخرین تحولات در کشورهای اسلامی و ضرورت وحدتی که باید میان کشورهای اسلامی بوجود بیاید بویژه درشرایطی که در منطقه گرفتاری های مختلفی را از نظر اندیشه های افراطی و تروریستی که به نام اسلام فعالیت می کند، داریم، مواضع خود را مطرح خواهیم کرد.