۰ نفر

پاسخ ایران‌ایر به شایعه توقف فروش هواپیما به ایران

۲۶ آذر ۱۳۹۶، ۱۵:۲۲
کد خبر: 238285
پاسخ ایران‌ایر به شایعه توقف فروش هواپیما به ایران

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) به شایعات مطرح شده درباره توقف فروش هواپیما به ایران پاسخ داد.

فرزانه شرفبافی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: با وجود صحبت‌هایی که در باره محدودیت یا جلوگیری از فروش هواپیما به ایرن مطرح شده و صحبت از نظارت و پیگیری جدید در این زمینه می‌دهند، قطعا ورود هواپیماها به ایران متوقف نمی‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته وی این امکان وجود دارد که صدور مجوزهای خزانه‌داری آمریکا قدری طولانی شود اما موانع جدید باعث اجرایی نشدن قراردادها نخواهند شد.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه این شرکت هرگز در فعالیت‌های نظامی حضور نداشته تاکید کرد: همانطور که هواپیمایی که پس از برجام وارد ایران شدند، در استفاده‌های تجاری به کار گرفته می‌شوند، ایران ایر همواره رسالت خود را در حوزه تجاری و جابهجایی مسافران تعریف کرده و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

شرفبافی ادامه داد: ما در حال حاضر در ۲۸ مسیر خارجی و ۷۶ مسیر داخلی فعالیت می‌کنیم و خوشبختانه ورود هواپیماهای جدید ATR به ایران باعث شده فرودگاه‌های کوچک نیز بار دیگر فعالیت خود را گسترش دهند.

ایران‌ایر یکی از رسالت‌های خود را در توسعه فعالیت فرودگاه‌های کوچک تعریف کرده و امیدواریم با ورود هواپیماهای جدید این فعالیت توسعه یابد.