۰ نفر

محسن رضایى در اولین همایش بین‌الملى اقتصادمقاومتى:

اقتصادمقاومتى مهم‌ترین نیاز کشور است/ با جنگ اقتصادى نرم مواجهه هستیم

۲۲ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 237514
اقتصادمقاومتى مهم‌ترین نیاز کشور است/ با جنگ اقتصادى نرم مواجهه هستیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره اینکه اقتصاد مقاومتى یکى از مهم‌ترین نیازهاى کشور است توضیح داد: از محورهاى مهم مقام معظم رهبرى و از مهم‌ترین نیازهاى کشور و یکى از توجهات اصلى نخبه‌ها اقتصاد مقاومتى است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، محسن رضایى اقتصاد مقاومتى را پاسخى به رویدادهاى اقتصادى-سیاسى کشور دانست و تصریح کرد: به دلیل بسترهاى آسیب پذیرى که در ایران وجود داشته دشمنان ما فشارها و تهدیدهاى خود را از عرصه نظامى به اقتصاد هدایت کرده‌اند و اگر کشور در عرصه اقتصاد آسیب پذیر نبود تحریم‌ها نیز وجود نداشت.

وى با اشاره به این که در حال حاضر با جنگ اقتصادى نرم رو به رو هستیم گفت: مقام معظم رهبرى تلاش در این جنگ را جهاد اعلام کرده اند بنابراین دیگر جنگ اقتصادى، سخت و فیزیکى نیست بلکه جنگى نرم است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام به 3 نوع جنگ اقتصادى اشاره کرد و افزود: محاصره بنادر کشورها توسط کشورى دیگر، تحریم اقتصادى آشکار و در حال حاضر تحریم پنهان که از سال 2004 در خزانه دارى آمریکا ابداع شد، از جمله جنگ‌هاى اقتصادى دنیا بوده است.

رضایى نیاز کشور به نهضت اجتماعى-اقتصادى را اساس کشور دانست و ادامه داد: در اوایل انقلاب به یک فناورى الگوى مدیریتى رسیدیم که درهر زمینه اى از این فناورى استفاده مى کردیم موفق مى شدیم و امروز هم تا زمانى که این این فناورى را به کار نگیریم موفق نمى شویم و این فناورى باید به شکست تحریم ها و شکوفایى اقتصادى منجر شود.