۰ نفر

بر اساس لایحه بودجه۹۷؛

برداشت ۵.۸میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی

۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۳:۳۸
کد خبر: 236767
برداشت ۵.۸میلیارد دلاری دولت از صندوق توسعه ملی

دولت در لایحه بودجه ۹۷ برداشت ۵.۸ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای استفاده در ۱۱ عنوان مصرفی بودجه از جمله بودجه صدا و سیما، توسعه مکران و پرداخت پاداش بازنشستگان آموزش و پرورش را مطرح کرده است.

بر اساس بند «و» تبصره ۴ لایحه بودجه ۹۷،  به منظور تحقق اهداف مندرج در قانون برنامه برنامه ششم توسعه، به دولت اجازه داده می‌شود براساس جدول زیر، نسبت به برداشت از ورودی سال 1397 صندوق توسعه ملی اقدام و منابع حاصـله را به ردیف درآمد عمومی به شماره طبقه بندی 310705 نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. اعتبارات موضوع این بند برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، هرگونه پرداخت در غیـر از موارد مشخص شده از جمله حقوق و دستمزد از محل منابع این بند ممنوع است. تبدیل دلار به ریال منابع موضوع این بند زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت میگیرد.

جدول صندوق توسعه ملی

بر اساس بند «ز» این تبصره به دولت اجازه داده می شود به منظور تکمیل طرح انتقال آب کشاورزی با لوله به 46 هزار هکتار اراضی سیستان، مبلغ سیصد و پنجاه میلیون (000,000,350 (دلار را از منابع صندوق توسـعه ملـی بـه صورت تسهیلات با نرخ سود متعارف نظامنامه آن صندوق برداشت نماید. با اعلام سازمان برنامه و بودجه کشور به صندوق توسعه ملی، معادل ریالی تسهیلات یاد شده از طریق بانـک مرکـزی جمهـوری اسلامی ایران در اختیار بانک عامل که توسط دولت تعیین می گردد، قرار می گیرد تا در چارچوب موافقتنامه های ذی ربط مصرف گردد.