۰ نفر

جست‌وجوی ۱۹ ماهه بیکاران برای یافتن شغل

۱ آذر ۱۳۹۶، ۱:۵۸
کد خبر: 232998
جست‌وجوی ۱۹ ماهه بیکاران برای یافتن شغل

مطابق آخرین آمار مرکز آمار ایران توزیع نسبی برآورد جمعیت بیکار ۱۰ساله وبیش تر بر حسب جنس و مدت بیکاری نشان می دهد که در سال ۹۵ حدود ۳۳.۷ درصد بیکاران ۱۹ ماه و بیشتر بیکار بوده اند.

در حال حاضر بیکاری یکی از معضلات اصلی در جامعه به حساب می آید اما این بحران زمانی پیچیده تر می شود که دوره انتظار برای یافتن شغل طولانی می شود.  مطابق آخرین آمار مرکز آمار ایران توزیع نسبی برآورد جمعیت بیکار 10ساله وبیش تر بر حسب جنس و مدت بیکاری  نشان می دهد که در سال 95  حدود 33.7 درصد 19ماه و بیشتر بیکار بوده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، طولانی شدن مدت بیکاری که با عنوان شاخص «بیکاری بلندمدت» شناخته‌ می‌شود، به ویژه برای بیکارانی که قبلا شاغل بوده‌اند اثرات مخرب بیشتری دارد. علاوه بر این بیکاری بلندمدت می تواند هزینه های سنگینی را به دولت جهت تامین هزینه‌های بیمه بیکاری تحمیل کند.

*اقدامات انجام شده برای جستجوی کار

در سال 95، حدود 35.5 درصد از اقدامات انجام شده برای جستجوی کار به پرس و جواز دوستان و آشنایان، 18.1 درصد به درج آگهی در روزنامه ها یا مطالعه آگهی های استخدام،14.6 درصد به تماس با کارفرما(صاحبت کار)،12.4 درصد به ثبت نام یا پیگیری در مراکز کاریابی غیر دولتی و 9.1 درصد به ثبت نام یا پیگیری در مراکز خدمات اشتغال وزارت کار اختصاص داشته است.

15