۰ نفر

نشست ایران، آذربایجان، روسیه و بلاروس برای تکمیل دالان حمل‌و‌نقل

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۷:۳۶
کد خبر: 230130
نشست ایران، آذربایجان، روسیه و بلاروس برای تکمیل دالان حمل‌و‌نقل

نشست چهارجانبه ایران، جمهوری آذربایجان ، روسیه و بلاروس در زمینه تکمیل دالان بین المللی حمل و نقل شمال – جنوب روز سه شنبه در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان اغاز به کار کرد.

این نشست دو روزه هیات جمهوری اسلامی ایران به سرپرستی حسین عاشوری عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران، هیات روسیه به سرپرستی ویاچسلاو پاولووسکی معاون اول راه آهن روسیه و با حضور اقبال حسین اف معاون راه آهن جمهوری آذربایجان و ایگور شیلوف معاون اول راه آهن بلاروس برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، امکانات افزایش حمل و نقل واگن و کانتینر ها از طریق دالان بین المللی شمال – جنوب ، به کار گیری تعرفه مناسب ، هماهنگ شده و قابل رقابت در این دالان ، تعیین قیمت استفاده از واگن ها در امور حمل و نقل از جمله موضوعات مورد مذاکره این نشست کارشناسی دو روزه است .

عباس نظری مدیر کل امور بین المللی راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، در حاشیه این نشست اظهارداشت : موضوع تکمیل دالان حمل و نقل شمال – جنوب از موضوعات عمده مورد مذاکره در دیدار سه جانبه روسای جمهوری ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه در تهران بود .

وی افزود: در این نشست تخصصی در باکو نیز موضوعات مهم در زمینه فعال کردن این دالان بین المللی بررسی می شود .

نظری با اشاره به افتتاح خط ریلی جدید در بخش آستارای جمهوری آذربایجان و این که خطوط ریلی بخش آستارای ایران نیز در ماه دسامبر و قزوین – رشت برای اواخر سال جاری میلادی افتتاح می شود ، گفت ، در سفر اخیر وزیر امور اقتصاد و دارایی جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان در زمینه تامین مالی 500 میلیون دلاری برای ساخت خط ریلی رشت – آستارا توافق خوبی حاصل شد .

وی گفت : بررسی مبدا و مقصد حمل و نقل در دالان بین المللی شمال – جنوب و نیز تعرفه های مناسب که با حمل و نقل دریایی قابل رقابت باشد ، مسابل بندری و حمل و نقل دریایی ، تخلیه و بارگیری محموله ها از جمله موضوعات مور د مذاکره این نشست تخصصی است.