۰ نفر

بیمه شدن ۹میلیون حاشیه‌نشین

کاهش دوام صندوق‌های بازنشستگی در کشور/ سن بازنشستگی به ۴۵سال رسیده است

۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱:۴۱
کد خبر: 229962
کاهش دوام صندوق‌های بازنشستگی در کشور/ سن بازنشستگی به ۴۵سال رسیده است

وزیر کار ، تعاون و رفاه اجتماعی گفت : سن بازنشستگی در کشور به ۴۵ سال رسیده و دوام صندوق‌ها کاهش یافته است.

علی ربیعی در همایش اعضای تشکل های کارگری و کارفرمایی، تعاون گران و فرمانداران آذربایجان شرقی افزود : بدهی‌های انباشته به صندوق ها تحمیل شده و 60 سال سیاست‌های صندوق تامین اجتماعی حدود 450 هزار میلیارد تومان بار مالی داشته است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی گفت : وزارتخانه ما رابطه وسیعی با مردم دارد و ما در معرض مطالبات مختلف مردم هستیم و ما با ملموس‌ترین مسائل زندگی مردم ارتباط داریم.

ربیعی بر لزوم توجه جدی به پایدارسازی منابع تامین اجتماعی تاکید کرد و گفت: در حال حاضر شاهد هستیم بیش از 12 صندوق تامین اجتماعی به کارپردازی تبدیل شده‌اند مفهوم بحران آینده صندوق‌ها را احساس می‌کنیم و باید برای این مسائل تدبیری بیندیشیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: طرحی برای پایدارسازی و تامین بدهی صندوق‌ها در دست اجرا داریم و تلاش می کنیم این صندوق بین نسلی را زنده، پویا و پیشرو سازیم.

این مسئول دولتی خاطرنشان کرد : سالانه 20 هزار نیروی کار در استان آذربایجان‌شرقی وارد بازار کار می‌شود و قطعا ظرفیت استان دو برابر این عدد است.

وی با اشاره به فزونی عرضه و تقاضای نیروی کار، فقر مطلق و شدید گفت: باید تصمیمات سختی بگیریم و به اجماع بزرگی نیاز داریم امروز بیش از هر زمان دیگری لازم است که ساختارهای مکمل هم داشته باشیم.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: در وضع فعلی مشکلات تولید و اشتغال کشور با اجرای قوانین و دستورالعمل های موجود برطرف نمی شود.

خدابخش افزود: منابع اصلی مردم در بانک های خصوصی است و بانک های خصوصی نیز هیچ نقشی در توسعه استان ندارند و در مورد بانک های دولتی نیز یا بخشنامه ها ابلاغ نشده و یا منابع در اختیار ندارند.

وی یادآور شد: اگر بیکاری را به عنوان تهدید اساسی کشور مطرح می کنیم باید در حوزه اشتغال، در ساز و کارهای اجرایی کشور وضعیتی مشابه وضعیت فوق العاده اعلام شود.

مسعود پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی هم گفت : اگر قرار است اشتغال ایجاد شود، صنعت و تولید رونق پیدا کند باید برای آن هر روز کار کارشناسی و راهکار ارائه بدهیم چرا که رونق اقتصاد با ایمان امکان پذیر است.

فرهنگی نماینده مردم تبریز اذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت :تختهای بیمارستانی در مجموعه تامین اجتماعی استان محدود است و حل این مشکل مستلزم اختصاص دادن زمین و فاینانس برای ساخت بیمارستان است.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: انتظار داریم شرکت شستا به تعهدات خود در قبال شرکت ماشین‌سازی تبریز عمل و این مرکز مهم اقتصادی استان آذربایجان‌شرقی را ساماندهی کند.

وی خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ما از شما گله مندیم و انتظار داریم شستا این شرکت را ساماندهی کند چرا که انصاف نیست یکی از مراکز مهم تبریز با چنین مشکلاتی مواجه باشد.

فرهنگی ادامه داد: در مورد احداث بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی تبریز که دوسال پیش در منطقه خاوران کلنگ زنی شد، ما فاینانس را قبول نداریم و انتظار داریم از اموال تامین اجتماعی احداث بیمارستان سریعا شروع شود.

بی مقدار دیگر نماینده مردم تبریز آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز گفت : نقش بانکها در اقتصاد استان کم رنگ شده و سرمایه های مردم در بانک های خصوصی جمع آوری شده و در خارج از استان هزینه می شود.