۰ نفر

افزایش تولید با ارتقا سطح مهارت در کشور تحقق می‌یابد

۱۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۸:۵۰
کد خبر: 229128
 افزایش تولید با ارتقا سطح مهارت در کشور تحقق می‌یابد

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آموزش در ایران قدمتی 100 ساله دارد اما برای توسعه اشتغال در کشور باید آموزش های مهارت توسعه یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، بایزید مردوخی روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در محل وزارت کار برگزار شد، افزود: آموزش های مهارت در کشور می تواند حفره های خالی آموزشی را پر کند.

وی تاکید کرد:تجربه نشان داده است که با وجود همه تلاش های ارزشمندی که از سوی آموزشهای مهارتی در کشور انجام می شود اما هنوز نیروی انسانی برای قبول مسوولیت در بخش های مختلف اقتصادی آماده نمی شوند.

مردوخی گفت: در یکی از کشورهای پیشرفته ١٠ سال پیش مجبور شدند چهار رشته را در دوره متوسطه اصافه کنند که شامل: علمی،فناوری،مهندسی و ریاضیات بود و بتازگی هنر هم به این چهار رشته اضافه شده است.

وی تاکید کرد :در صورتی که برای آینده نیروی کار نیاز داشته باشیم ، نیاز داریم که تغییراتی در دروس آموزش و پرورش ایجاد شود.

مشاور وزیر کار اضافه کرد: با آموزش های مهارت در دوره متوسطه می توان گفت که پیوند میان آموزش و اشتغال ایجاد می شود. متاسفانه این پیوند هم اکنون بسیار ضعیف است.

وی گفت : جهان کنونی و ایران در میانه راه تغییر سریع اجتماعی، فناوری و سیاسی در سازمانها قرار گرفته است و این در حالیست که برخی از سازمانها در ایران در مقابل تغییر مقاوم هستند.

وی تغییر مدیریت را یکی از مهمترین اشکال تغییر عنوان کرد و گفت: یزای رسیدن به تعالی باید تغییر در مدیریت ها انجام شود. وی اظهار داشت: وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی فراگیرترین وزارتخانه در کشور است که از از تعاون تا اشتغال و رفاه اجتماعی را در بر می گیرد.

به گفته وی، رفاه،عدالت اجتماعی ،فقر زدایی و تامین اجتماعی از مهمترین مواردی است که باید برای تحقق آنها از آموزش های فنی و حرفه ای کمک گرفت. وی انتخاب دکتر سلیمان پاک سرشت را به عنوان رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور را انتخابی شایسه از سوی وزیر کار عنوان کرد و گفت: ایشان علاوه بر بالاترین درجه علمی پشتوانه کار در یک نهاد موثر را بر عهده داشته است.