۰ نفر

برگزاری جلسه ویژه تیم اقتصادی دولت امروز در سازمان برنامه

تورم مهر ۸درصد شد/ اعطای وام به ٢۵هزار واحد تولیدی/ افزوده شدن ٧٣هزار نفر به حجم شاغلان کشور

۱ آبان ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 227037
تورم مهر ۸درصد شد/ اعطای وام به ٢۵هزار واحد تولیدی/ افزوده شدن ٧٣هزار نفر به حجم شاغلان کشور

رئیس سازمان برنامه تورم مهر را ۸درصد اعلام کردو گفت: تیم اقتصادی دولت از جمله وزیر اقتصادی و رییس کل بانک مرکزی ساعت دوازده و نیم امروز در سازمان برنامه و بودجه جلسه مهمی خواهند داشت.

محمد باقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در مراسم روز ملی آمار افزود: تیم اقتصادی دولت از جمله وزیر اقتصادی و رییس کل بانک مرکزی ساعت دوازده و نیم امروز در سازمان برنامه و بودجه جلسه مهمی خواهند داشت. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی همچنین گفت: آمارهای مهم تولید سده از سوی مرکز آمار که اول هر ماه برای من پیامک می شود، همان لحظه مستقیم به رییس جمهور هم پیامک می شود. بنابراین آمارهای تولیدی مرکز آمار بسیار مهم است. بنابراین ما در سازمان برنامه در ساختمان بهارستان، هر روز با مرکز آمار زندگی می کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: برای دومین بار  رشد سرمایه گذاری در زمستان و بهار مثبت شد که این تاثیر خود را بر ساختمان گذاشت و بنابراین این بخش هم در دو فصل گذشته مثبت شد؛ این در حالی است که اگر از افراد بیکار بپرسید ایا رشد مثبت در زندگی شما نمود دارد، حتما پاسخش منفی است و متاسفانه همین حرفها در صدا و سیما پخش می شود.

وی تصریح کرد:  به ٢٥ هزار واحد تولیدی وام دادیم که رشد آنها دیگر منفی نیست و هشت میلیارد دلار از رهبری اجازه گرفتیم تا از خروج آبهای مرزی جلوگیری کنیم و چهارشنبه هفته گذشته نیز گزارش خوبی از آن دریافت شد.

به گفته نوبخت، برخی واحدها رونق گرفته اند و بنابراین بخشی دیگر هم هنوز مشکل دارند. بنابراین اطلاعات مرکز آمار به درد ما می خوردو بنابراین باید حمایت کرد.،

وی اظهار داشت: به جمعیت شاغل ٧٣ هزار نفر به حجم شاغلان اضافه شده اند و برای اولین بار همه کسانی که وارد بازار کار شدند، شغل پیدا کردند و بنابراین هنوز هم سه میلیون نفر بیکارند.

رییس شورای عالی آمار گفت:باید به مرکز آمار اعتماد کنیم و قسم یاد می کنم که قبل از انتشار، از آمار بی خبرم.

وی گفت: تورم شهری هشت درصد در مهرماه است، اینکه تصور شود که ما آمار را دستکاری می کنیم در حالیکه قسم یاد می کنم اینطور نیست.