۰ نفر

اعلام آمارهای جدید از ۴واقعه حیاتی +اینفوگرافیک

۱ آبان ۱۳۹۶، ۹:۳۹
کد خبر: 226984
اعلام آمارهای جدید از ۴واقعه حیاتی +اینفوگرافیک

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور ضمن اشاره به آمارهای چهار واقعه حیاتی درکشور درباره تجمیع کارت‌های هوشمند گفت: قرار است دولت متولی تجمیع کارت هوشمند شده تا از کارت‌های هوشمند موازی دیگر پیشگیری شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، سیف‌الله ابوترابی، به آمارهای چهار واقعه حیاتی در ۶ ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در شش ماهه اول سال ۹۶ تعداد ۷۶۴ هزار و۳۲۴ واقعه ولادت، ۱۸۱ هزار و ۵۴۲ واقعه فوت، ۳۱۵ هزار و ۷۵۲ واقعه ازدواج و۸۵ هزار و ۴۹۵ واقعه طلاق رخ داده است.

وی در ادامه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرار است چه اطلاعاتی در داخل کارت ملی هوشمند قرار بگیرد گفت: این کارت شامل اطلاعاتی در خصوص هویت فرد است.اما در بحث تجمیع کارت‌های هوشمند که مصوب هیات وزیران نیز شده است، قرار است دولت خودش متولی تجمیع کارت‌های هوشمند در کارت‌ ملی شود تا از کارت‌های هوشمند موازی پیشگیری شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه جلسات و پیگیری‌های تجمیع کارت‌های هوشمند آغاز شده است، اظهار کرد: لازم نیست افراد بعد از دریافت کارت ملی هوشمند برای دریافت کارتی دیگر مراجعه کنند. به عبارت دیگر تمامی اطلاعات دیگر  نیز در همان کارت ملی هوشمند ذخیره خواهد شد و  بحث کارت‌های هوشمند و پیشگیری از کارت‌های موازی در دستور کار است.

اینفوگرافیک