۰ نفر

همکاری قوه قضاییه درحمایت از کودکان کار؛

اشکالات طرح ساماندهی کودکان کار باید رفع شود/ برخورد با سوء استفاده کنندگان از کودکان

۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۳۶
کد خبر: 226026
اشکالات طرح ساماندهی کودکان کار باید رفع شود/ برخورد با سوء استفاده کنندگان از کودکان

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در واکنش به طرح ساماندهی کودکان کار گفت:اشکالات طرح ساماندهی باید رفع شود و شورای حمایت از کودکان کار بزودی این اشکالات را برطرف می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، علی ربیعی با تاکید بر این که اشکالات طرح باید بررسی شود، از رفع اشکالات طرح توسط شورای حمایت از کودکان خبر داد .

وی اظهار کرد: باید با افراد و باندهایی که از کودکان سوء استفاده می کنند، برخورد و جلوی سوء استفاده آنها از کودکان گرفته شود.

وی افزود: همچنین ضروری است جلوی سوء استفاده از کودکان گرفته شود و آرمان ما محو، کار کودکان است، کار کودک باید از بین برود و افراد سوء استفاده کننده شناسایی و به دادگاه معرفی شوند.

وی با اشاره به این که باید سیستمی چند جانبه برای حمایت از کودکان داشته باشیم، گفت: با فعال شدن شورای حمایت از کودکان برنامه های خوبی را در این زمینه دنبال می کنیم، ضمن این که اشکالات این طرح باید برطرف شود و تحصیل کودکانی که در معرض آسیب هستند باید مورد توجه قرار بگیرد و آنها به سمت مدرسه و تحصیل هدایت شوند.

وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: کودکان کاری که پدر و مادر ندارند و مورد سوء استفاده قرار می گیرند باید در مراکز بهزیستی نگهداری شوند و آنهایی که پدر و مادر دارند ، تحت نظر مددکار به خانه های خود فرستاده می شوند و اجازه سوء استفاده به آنها داده نمی‌شود.

ربیعی تصریح کرد:‌ اساس ساماندهی این کودکان باید با همکاری سمن ها و نهادهای مدنی باشد که باید بیش از گذشته در این موضوع فعال شوند .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: طی روز آینده در نشست های شورای عالی کودکان، اشکالات این طرح مورد بررسی قرار می گیرد و برطرف می شود، ضمن این که وزارت تعاون، با وزارت کشور در این رابطه در حال رایزنی است تا اشکالات این طرح را برطرف و جامعیت آن را ببینیم.

ربیعی ادامه داد: قوه قضاییه هم در کنار ما موضوع حمایت از کودکان را دنبال می کند و افرادی که از این کودکان سوء‌استفاده می کنند به این قوه معرفی می شوند و امیدواریم این طرح با اشکالات کمتری ادامه پیدا کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین اظهارکرد:کودکانی که توسط بهزیستی جذب می شوند در صورتی که مسجل شود، توسط والدینشان مورد سوء استفاده قرار گرفته اند، برای بار اول به والدینشان اخطار داده می شود و اگر این رویه ادامه داشته باشد، برای بار سوم با قوه قضائیه هماهنگ شده که اینها با حکم قضایی و برای مدت طولانی تری توسط بهزیستی نگهداری خواهند شد تا از سوء استفاده از آنها کاسته شود .

ربیعی تصریح کرد: در استان هایی که تعداد این کودکان زیاد است مراکزی راه‌اندازی شده تا با سوءاستفاده از این کودکان مقابله کنیم.

یادآور می شود، طی هفته های گذشته طرحی در کشور در خصوص جمع آوری کودکان کار انجام شد که با واکنش سازمان های مدنی مواجه شد.