۰ نفر

مشاور مالیاتی اتاق اصناف:

با شفاف‌سازی بنگاه‌های اقتصادی موافقیم

۲۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۹
کد خبر: 226018
با شفاف‌سازی بنگاه‌های اقتصادی موافقیم

مشاور مالیاتی اصناف با بیان اینکه نگرانی بنگاه‌های اقتصادی موضوع تراکنش مالی است، گفت: با شفاف سازی بنگاه‌های اقتصادی موافقیم.

محمدرضا جعفریان در نشست خبری با موضوع مالیات و صندوق‌های مکانیزه فروش اظهار کرد: با شفاف سازی بنگاه‌های اقتصادی موافقیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی با بیان اینکه نگرانی بنگاه‌های اقتصادی بحث تراکنش های مالی مودیان مالیاتی است، افزود: تراکنش های را از سال ۹۱ برای بنگاه‌های تعیین کردند و مالیات های غیرمعقول نوشته شده است.

جعفریان تصریح کرد: در راستای شفاف سازی همه بنگاه‌های اقتصادی که در گروه یک و دو قرار می گیرند باید صندوق‌های مکانیزه فروش نصب کنند.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف درباره تامین هزینه صندوق‌های فروش گفت: در نخستین سال بعد از نصب صندوق‌ها سازمان امور مالیاتی پول آن را از مالیات مودیان کم می کند.

وی با انتقاد از قانون مالیات بر ارزش افزوده افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده جاری کشور آزمایشی است و مصوب سال ۸۷ کمیسیون اقتصادی مجلس است.

جعفریان تصریح کرد: یکی از ایرادات این قانون عدم مرور زمان داشتن آن است، حتما باید این قانون مدت زمان داشته باشد.

مشاور مالیاتی اتاق اصناف با بیان اینکه اکنون ممیزی پلکانی عمل می‌کنند و از پنج گروه مالیات می‌گیرند گفت: باید مالیات از یک کالا و خدمات گرفته شود.

وی تاکید کرد: اجرای بد قانون مودیان را قانون گریز کرده است.