۰ نفر

در گفت و گو با آل اسحاق مطرح شد:

آل‌اسحاق: به تهدیدهای روانی ترامپ نباید بها دهیم/ جنگ روانی ترامپ،نتیجه معکوس خواهد داشت

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۹:۵۲
کد خبر: 225203
آل‌اسحاق: به تهدیدهای روانی ترامپ نباید بها دهیم/ جنگ روانی ترامپ،نتیجه معکوس خواهد داشت

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اتاق تهران گفت: «به تهدیدهای روانی ترامپ نباید بها دهیم و این رفتارها یک نوع جنگ روانی است.»

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، یحیی آل‌اسحاق درباره تاثیر سخنان اخیر دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا روی اقتصاد ایران اظهار داشت: «آ‌ن‌طور که ترامپ برخورد می‌کند و می‌خواهد اثرگذاری داشته باشد، بیشتر روانی است؛ وگرنه از نظر عملکرد تاکنون آمریکایی‌ها هر کاری می‌خواستند بکنند، تا حالا کرده‌اند و می‌کنند. به عبارتی، در رابطه با تحریم‌ها و برخورد با ایران، هر کاری از دستشان برمی‌آمده، کرده‌اند.»

وی افزود: «اظهارات اخیر ترامپ نیز به‌گونه‌ای است که می‌خواهد جو روانی را به هم بریزد و از سوی دیگر، بین دولت و حاکمیت و مردم و دست‌اندرکاران شکاف و فاصله بیاندازد.»

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اتاق تهران تصریح کرد: «در حال حاضر نیز می‌گویند اگر کنگره تحریم‌های جدید را تصویب کند، فشار را بیشتر می‌کنیم. باید پرسید که تاکنون چه فشاری به ایران وارد نکرده‌اند و می‌خواهند بکنند؟»

آل‌اسحاق عنوان کرد: «ما در نقطه مقابل کاری که باید انجام دهیم، این است که انسجام، امید و اعتماد مردم به مسوولان را افزایش دهیم.»

وی متذکر شد: «این بار اولی نیست که آمریکایی‌ها این‌گونه برخورد می‌کنند، از ابتدای انقلاب تاکنون همین روش را دنبال می‌کردند.»

این فعال اقتصادی ادامه داد: «زمانی که من وزیر بازرگانی بودم، امکانات وزارت بازرگانی برای تامین 10 هزار قلم کالا، از پنیر گرفته تا سیم خاردار، محدود بود. در عین حال، تولیدی نیز در کشور وجود نداشت. اما در حال حاضر بیش از 100 میلیارد تومان ذخیره ارزی داریم.»

آل‌اسحاق افزود: «وضعیت تولید نیز بهبود پیدا کرده؛ به گونه‌ای که واحدهای تولیدی کالا تولید کرده‌اند، اما مشتری ندارند. فضا برعکس زمانی است که باید برای هر کالایی واردات انجام می‌دادیم.»

وی تصریح کرد: «ترامپ اشتباه می‌کند. آنها ایرانی‌ها را نشناخته‌اند. ما در تاریخ ثابت کرده‌ایم که هر زمانی یک تهدید بیرونی و جدی برایمان پیش آمده، دست به دست هم داده‌ایم و در مقابل تهدیدها ایستادهایم؛ با وجود اختلاف سلیقه‌هایی که داشته‌ایم.»

او عنوان کرد: «این فشارها و جنگ روانی به نظر من نتیجه معکوس خواهد داشت و چیز جدیدی در صحبت‌های ترامپ پیدا نشده است.»آل‌اسحاق ادامه داد: «ما با وجود همه تهدیدها، در سال گذشته حدود 100 میلیارد دلار عملکرد تجاری ما بوده است.»

وی متذکر شد: «ما باید انسجام را در کشور حفظ کنیم، به دولت اعتماد کنیم، دولت به مردم اعتماد و فضا را برای مردم باز کند و در عین حال، از همه سرمایه‌های کشور استفاده شود و تکیه به منابع داخل داشته باشیم.»

رییس سابق اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اتاق تهران خاطرنشان کرد: «به تهدیدهای روانی ترامپ نباید بها دهیم و این رفتارها یک نوع جنگ روانی است.»