۰ نفر

نخبگان آمریکا سیاست‌های ترامپ راحمایت نمی‌کنند

۱ مهر ۱۳۹۶، ۹:۴۶
کد خبر: 220773
نخبگان آمریکا سیاست‌های ترامپ راحمایت نمی‌کنند

وزیر امور خارجه کشورمان اعلام کرد که با دبیرکل و همچنین رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد ملاقات و رایزنی خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف که برای شرکت در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برد، با تشریح نتایج دیدارهای اخیرش با برخی از همتایان خود در دیگر کشورها در حاشیه برگزاری این مجمع اظهار کرد: آقای رئیس جمهور در چند روزی که در نیویورک بودند علاوه بر سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل با چهار رئیس جمهور و شش نخست وزیر دیدار کردند و رایزنی هایی را نیز  با آقای گوترش دبیر کل سازمان ملل داشتند.

ظریف ادامه داد: من و همکارانم نیز در این چند روز تا الان نزدیک به 30 ملاقات با مقامات دیگر کشورها داشته‌ایم که در این ملاقات‌ها در مورد مسائل دو جانبه و منطقه‌ای بحث‌های خوبی صورت گرفته است.

این دیپلمات ارشد کشورمان با بیان اینکه در این ملاقات‌ها در مورد وضعیت مسلمانان در میانمار و همچنین بحران سوریه رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم، تصریح کرد: در دیداری که روز جمعه با رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ داشتیم در زمینه وضعیت انسانی موجود در یمن، سوریه و مسلمانان میانمار صحبت کردیم.

وزیر امور خارجه موضوع برجام را یکی دیگر از محورهای رایزنی‌هایش با مقامات دیگر کشورها عنوان کرد و گفت: ضرورت رعایت برجام و غیر قابل مذاکره بودن آن مواردی بود که همه طرف‌ها در جریان این دیدارها بر آن تاکید داشتند.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور با تاکید بر اینکه در طی روزهای آینده نیز ملاقات‌ها و رایزنی‌هایش با تعدادی دیگر از مقامات شرکت کننده در هفتاد و دومین مجمع عمومی سازمان ملل ادامه خواهد داشت، گفت: علاوه بر دیدار با تعدادی از وزرای خارجه با آقای گوترش،‌ دبیر کل و همچنین رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو خواهیم داشت.

ظریف همچنین تصریح کرد: در این هفته فرصتی فراهم می‌شود که با تعدادی از موسسات مطالعاتی و مجامع فکری و نخبگان سیاسی در ایالات متحده گفت‌وگو داشته باشیم، به خصوص با توجه به اینکه سیاست‌های کنونی دولت آمریکا مورد حمایت جامعه آمریکا و نخبگان این کشور نیست.

وزیر امور خارجه کشورمان، افزود: این ضرورت وجود دارد که روشنگری‌هایی در مورد سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران و همچنین سیاست آمریکا، انجام شود.