۰ نفر

درخواست برای قطع روابط اقتصادی با میانمار

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۴۳
کد خبر: 220371
درخواست برای قطع روابط اقتصادی با میانمار

رئیس کمیسیون رقابت گفت: قطع روابط تجاری با میانمار به صورت نمادین، دیگر کشورهای اسلامی را هم ترغیب خواهد کرد تا با این جریان بازدارنده همسو شوند و میانمار را تحت فشار سیاسی و اقتصادی قرار دهند.

یلدا راهدار، اظهار کرد: روابط تجاری و اقتصادی ایران با کشور میانمار کم است و به تنهایی نمی توانیم فشار سیاسی وارد کنیم اما با قطع همین روابط تجاری به صورت نمادین می‌توان باعث شد سایر کشورها به ویژه کشورهای مسلمان نیز رابطه خود را با این کشور قطع کنند و بر آنها فشار اقتصادی و سیاسی وارد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: در حال حاضر به غیر از کشورهای مسلمان سایر کشورها نیز به این موضوع حساسیت نشان می‌دهند و فشارها پیرامون اقدامات کشور میانمار علیه مسلمانان بیشتر شده است.

رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه مسلمانان میانمار در بنگلادش وضعیت مناسبی ندارند ادامه داد: با توجه به اینکه خود کشور بنگلادش شرایط اقتصادی مناسبی ندارد اما با این وجود مسلمانان میانمار را جای داده است. باید به مسلمانان به نحوی کمک شود تا شرایط بهتری برای آنها فراهم آید.

راهدار با تاکید بر اینکه معاملات اقتصادی و تجاری زیادی با میانمار نداریم گفت: علاوه بر قطع روابط خود می‌توانیم سایر کشورهای اسلامی را نیز برای ساماندهی شرایط مسلمانان میانماری هم‌سو کنیم.

رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه حجم مبادلات ایران با بنگلادش در شرایط مناسبی است گفت: 400 هزار نفر مسلمان میانماری در بنگلادش حضور دارند که وضعیت اسکان بسیار بدی دارند و تعداد زیادی از این افراد را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند که باید برای آنها فکری شود.

راهدار افزود: ارسال چادر،‌ آب و غذا در شرایط فعلی برای مسلمانان میانمار بسیار ضروری است.

رئیس کمیسیون رقابت و خصوصی‌سازی اتاق بازرگانی ایران تاکید کرد: فشارهای سیاسی و اقتصادی در کشور میانمار حتما تاثیرگذار است و در روزهای اخیر نیز فشارها بر میانمار زیاد شده و امیدواریم این شرایط تمام شود.