۰ نفر

خبرنگاران و طلاب در صدر اعلام نکردن شماره شبای بانکی

واریز نخستین سود سهام عدالت در هفته اول مهر/ وراث متوفیان تا پایان این هفته فرصت دارند

۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 220001
واریز نخستین سود سهام عدالت در هفته اول مهر/  وراث متوفیان تا پایان این هفته فرصت دارند

«جعفر سبحانی» اظهار داشت: میزان سود پرداختی در مرحله نخست و اینکه کدامیک از ۱۸ گروه مشمول سهام عدالت در اولویت دریافت آن هستند، تا هفته آینده مشخص می شود.

وی با بیان اینکه جلسات هماهنگی با بانک های کشور برگزار شده تا به محض واریز مبالغ، سود متعلقه به حساب مشمولان واریز شود، گفت: برآورد اولیه سازمان خصوصی این است که میزان سود برای کسانی که 10 میلیون ریال (یک میلیون تومان) سهام دارند را بین یک میلیون و 300 هزار ریال تا یک میلیون و 500 هزار ریال ( 130 تا 150 هزار تومان) است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی یادآور شد: اگر فرد مشمول بدهی خود تا سقف یک میلیون تومان را به حساب سازمان خصوصی واریز نکرده و حدود 5 میلیون ریال (500 هزار تومان) سهام در اختیار داشته باشد، حدود نیمی از این مبلغ را به عنوان سود دریافت خواهد کرد.

**خبرنگاران و طلاب در صدر اعلام نکردن شماره شبای بانکی

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه از 47 میلیون نفر مشمول سهام عدالت که در قید حیات هستند، حدود 32 میلیون و 500 هزار نفر شماره شبای خود را به سامانه سهام عدالت اعلام کرده اند، از افراد باقیمانده خواست تا هرچه سریعتر نسبت به انجام این کار اقدام کنند.

سبحانی توضیح داد: از میان 18 گروه شغلی مشمول سهام عدالت، خبرنگاران و طلاب در صدر افرادی هستند که تاکنون از وارد کردن شماره شبای خود به سامانه خودداری کرده اند و در مقابل مشمولان تحت پوشش سازمان بهزیستی و کمیته امداد و نیز روستاییان و عشایر بیشترین استقبال را از این کار داشته اند.

وی پیش بینی کرد با انجام نخستی مرحله واریز سود سهام عدالت به حساب مشمولان، افرادی که تاکنون شماره شبا وارد نکرده اند، برای این کار اقدام کنند زیرا در هفته های اخیر که واریز شدن سود سهام عدالت در رسانه ها بازتاب یافته، حدود 2.5 میلیون نفر به سامانه مراجعه کرده و شماره شبای حساب بانکی خود را وارد کرده اند.

** وراث متوفیان تا پایان این هفته فرصت دارند

مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی همچنین گفت: وراث متوفیان مشمول سهام عدالت تنها تا پایان شهریور ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سهام عدالت و وارد کردن مشخصات فردی، مبلغ باقیمانده برای تکمیل سهام 10 میلیون ریالی را پرداخت کنند.

سبحانی یادآور شد: برای پرداخت سود سهام این دسته از مشمولان، می بایست پروسه قانونی مربوط به انحصار وراثت طی شده باشد.

وی افزود: البته مشمولان در قید حیات برای وارد کردن شماره شبای حساب بانکی خود به سامانه سهام عدالت محدویت زمانی ندارند و هر زمانی که آن را وارد کنند، پس از اخذ تاییدیه از سوی بانک مربوطه، در پروسه پرداخت سود قرار می گیرند.

نیمه اسفندماه سال گذشته سامانه سهام عدالت به نشانی www.samanese.ir رونمایی شد تا دارندگان سهام عدالت با مراجعه به آن از وضعیت صورتحساب خود آگاه شده و در صورت تمایل نسبت به تسویه باقیمانده اقساط خود اقدام کنند.