۰ نفر

برگزاری سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری

جنتی: برجام مصداق تیر زهرآگین است/ باید در مورد فتنه حساس باشیم

۲۸ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۰۲
کد خبر: 219979
جنتی: برجام مصداق تیر زهرآگین است/ باید در مورد فتنه حساس باشیم

سومین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در دوره پنجم، صبح امروز با حضور نمایندگان این مجلس و به ریاست آیت الله احمد جنتی در ساختمان پیشین مجلس شورای اسلامی آغاز شد.

آیت‌الله احمد جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری امروز سه شنبه در افتتاحیه سومین اجلاسیه پنجمین دوره این مجلس طی سخنانی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم و ضرورت اهتمام به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار کرد: مجلس خبرگان در رابطه با فریضه امر به معروف و نهی از منکر اولویتی قطعی دارد و باید توجه داشت که عواقب ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر چیست.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان،وی ادامه داد: در تاریخ داریم که چه بلاهایی در اثر ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده است و در همان اول اسلام اگر نسبت به این فریضه اهتمام داشتند و عده‌ای در برابر حق ولایت علی(ع) سکوت نمی‌کردند اوضاع جهان اسلام به مراتب بهتر و برتر از شرایط فعلی بود.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه دفاع مقدس را یک نعمت برای ملت و نظام دانست و گفت: اگر کوه دماوند طلا بود و خداوند آن را به ما عنایت کرده بود باز هم ارزش آن قابل مقایسه با دفاع مقدس و جنگی که اتفاق افتاد، نبود؛ چرا که طلا مایه مصیبت است اما از ابتدا تا انتهای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای ما خیر و خوبی و پویش‌های انقلابی بود.

آیت‌الله جنتی با اشاره به دستاوردهای گران‌سنگ دوران دفاع مقدس تصریح کرد: دفاع مقدس و جنگ تحمیلی قدرت نظام جمهوری اسلامی را تقویت کرد و روح شهادت‌طلبی و ایثارگری را زنده گردانید؛ در ایام جنگ شهید فهمیده‌ای متبلور شد که امام راحل در رابطه با او فرمود که رهبر ما است و امروز نیز شاهدیم که این رویش‌ها ادامه دارد و شهید حججی نمونه برجسته آن است.

وی افزود: بنابراین برکات زیادی از ناحیه جنگ تحمیلی برای نظام و انقلاب و کشور ایجاد شد و به واسطه تربیت جوانان در 8 سال دفاع مقدس می‌توانیم بگوییم که اگر جنگ نبود این نظام نیز نمی‌توانست بماند.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به فاجعه رخ داده در کشور میانمار برای مسلمانان این کشور گفت: اتفاقات میانمار قلب‌ها را به درد می‌آورد و شاهدیم که مردم مسلمان این کشور با وضعیت اسف‌ّباری دچار بی‌رحم‌ترین آدم‌های روزگار شده‌اند و توسط آنها آواره و سوزانده می‌شوند و متأسفانه امت اسلام سکوت کرده است و این سکوت برایشان گران تمام می‌شود؛ البته در نظام جمهوری اسلامی اقدامات ممکن برای کمک‌رسانی به مسلمانان میانماری صورت گرفته است.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به زمزمه‌هایی که پیرامون تجزیه اقلیم کردستان عراق شنیده می‌شود، اظهار کرد: باید با تمام وجود در برابر توطئه تجزیه اقلیم کردستان عراق که خواسته امریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی است ایستاد و باید دانست که این کشورها قصد تضعیف مسلمانان را دارند و امیدواریم کسانی که عقل دارند جلوی این کار را بگیرند.

وی در ادامه با بیان اینکه مجلس خبرگان نهادی برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی است گفت: فقدان این نهاد می‌تواند نقیصه بزرگی در نظام باشد که امام راحل به بهترین وجه با دستور تأسیس مجلس خبرگان این کار را انجام داد.

رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: وجود این مجلس برای ادامه نظام و مشروعیت‌بخشی به آن نقش اساسی دارد و مجلس خبرگان پشتوانه‌ای برای استقلال و امنیت و آزادی کشور است.

آیت‌الله جنتی اظهار کرد: مجلس خبرگان به مثابه سنگری است که برای همیشه دلگرمی را برای مردم ایجاد می‌کند و وظیفه این مجلس حفظ و استمرار بخشیدن رهبری دینی و انقلابی است.

وی با بیان اینکه جایگاه مجلس خبرگان باید به خوبی حفظ شود و هیچ اقدامی که به تضعیف آن می‌انجامد نباید صورت گیرد تصریح کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس خبرگان مظهر تام امداد سکینه الهی است و این مجلس مظهر مردمی بودن است و خبرگان بای تحقق حاکمیت ارزش‌های الهی و احکام اسلامی به‌وجود آمده است.

رئیس مجلس خبرگان افزود: نظام جمهوری اسلامی تحت تدابیر رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای به کوری چشم دشمنان در مسیر تمدن اسلامی در حرکت است و سرچشمه لایزال انقلابی بودن همچنان جوشان است که نمونه بارز آن شهید حججی است که با شهادتش نشان داد اعتماد به آمریکا نه تنها راهگشا نیست بلکه افتادن در پیله آنها است.

آیت‌الله جنتی با اشاره به تخلفات و نقض عهدهای گسترده امریکا در برجام گفت: آمریکا در برجام نشان داد که ذات تخلف و نقض عهد این کشور قابل تغییر نیست بنابراین باید روی پای خود بایستیم و با ترویج اقتصاد مقاومتی پیشرفت کنیم.

وی در ادامه با اشاره به روی کار آمدن دولت دوازهم بیان داشت در این دوره مردم منتظر بهبود وضعیت معیشت و دستیابی به رشد اقتصادی هستند که این مهم جز با ترویج فرهنگ کار قابل تحقق نیست.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به ضرورت استفاده از نیروهای انقلابی و متدین و دور بودن از بازی‌های سیاسی گفت: در پس لبخند دشمن تیر زهراگین وجود دارد که دشمن در زمان اعتماد نابجا و سستی‌ها از آن استفاده می‌کند. برجام مصداق این تیر زهرآگین بود؛ در روایات اسلامی تأکید شده است که مؤمن نباید فریب بخورد؛ آیا موافقتنامه الجزایر و نقض عهدهای امریکا در آن کافی نبود؟ آیا نقض عهدهای دیگر امریکا برای شناخت این سرطان جهانی کافی نبود؟

آیت‌الله جنتی افزود: امروز اگر امریکا از نظام جمهوی اسلامی ناراحت است به سبب آن است که لبخند آنها را باور نکرده‌ایم و با جهاد و شهات به این قله رسیده‌ایم.

رئیس مجلس خبرگان اظهار کرد: مجلس خبرگان از همه اولی‌تر است که مواضع سیاسی و انقلابی مقام معظم رهبری را رصد کند و به‌صورت مرتب همراه ایشان در جهت تثبیت این مواضع حرکت کند.

آیت‌الله جنتی در ادامه با اشاره به مقوله سبک زندگی اسلامی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: سبک زندگی اسلامی یک امر مهم و زیر بنایی است که باید این سبک را شناخت و ترویج کرد؛ اما باید این سؤال را مطرح کرد که چه میزان در جهت ترویج سبک زندگی اسلامی تلاش شده است.

وی ادامه داد: سبک زندگی اسلامی عبارت است از صداقت و خدمت به هم‌نوع و ایثارگری و پرهیز از اسراف و تبذیر و عدالت و فروتنی و مقابله با ظلم و ظالم و در مقابل آن سبک زندگی غربی قرار دارد که عیاشی و فحشا و غارتگری است؛ فرهنگ اسلامی و سبک زندگی اسلامی باید زنده باشد و نباید کنار گذاشته شود.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به مقوله انقلابی بودن گفت: مقام معظم رهبری که خداوند عزت و قدرت ایشان را زیاد کند، مرتباً تأکید می‌کنند که همه باید انقلابی باشند؛ حوزه‌های علمیه، مجلس خبرگان، مجلس شورای اسلامی، دولت و سایر نهادها و دستگاه‌ها باید انقلابی باشند.

آیت‌الله جنتی ادامه داد: باید اقدامات انقلابی‌مان برجسته باشد؛ البته پیرامون اینکه کیفیت انقلابی عمل کردن ما باید چگونه باشد ضرورت دارد که فکر شود و بحث و بررسی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه مجلس خبرگان انقلابی است و امیدواریم که انقلابی بماند و انقلابی عمل کند، تصریح کرد: علی‌رغم تخلفات گسترده صورت گرفته در انتخابات اخیر از ناحیه مسئولان دولتی اعم از استان‌دارن و فرمانداران، به هر ترتیب اکنون باید مراقب باشیم و در مورد اینکه نیروهای انقلابی دفع شوند و نیروهای غیرانقلابی جذب شوند، حساسیت داشته باشیم.

رئیس مجلس خبرگان با اشاره به ضرورت حساسیت داشتن در مورد فتنه تأکید کرد: باید در مورد فتنه حساس باشیم،؛ الان هم در مراکزی نفوذ فتنه‌گرها مشاهده می‌شود؛ باید مرتب مواظب باشیم حتی می‌توانیم به‌عنوان خبرگان به رئیس جمهور تذکر بدهیم، البته رئیس جمهور الان در این اجلاسیه حضور ندارد ولی بعداً می‌توانیم این مسائل را با او مطرح کنیم.

آیت‌الله جنتی بیان داشت: باید هرجایی که مشاهده می‌کنیم افرادی که با ولایت فقیه و حتی بعضاً‌ اسلام مشکل دارند و در حال رشد هستند جلوی آنها را بگیریم و این موارد را مطالبه کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من از کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان تشکر می‌کنم که بسیاری از موارد را رصد کرده و به آنها ورود داشته و خیلی از مقامات را برای سؤال و جواب خواسته است.