۰ نفر

نظربایف: قزاقستان همواره در کنار ایران بوده و خواهد بود

تاکید بر ضرورت توسعه همه‌جانبه روابط ایران و قزاقستان/ تلاش برای بهبود وضعیت بازار نفت

۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۵۰
کد خبر: 217823
تاکید بر ضرورت توسعه همه‌جانبه روابط ایران و قزاقستان/ تلاش برای بهبود وضعیت بازار نفت

روسای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان بر اراده جدی دو کشور برای توسعه همه جانبه روابط و همکاری ها به ویژه در عرصه های اقتصادی، ترانزیت و انرژی و نیز تلاش مشترک برای بهبود وضعیت بازار نفت تاکید کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در این دیدار که روز یکشنبه و در حاشیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در آستانه پایتخت قزاقستان انجام شد، با تبریک برگزاری موفق اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به رییس جمهور قزاقستان، گفت: آستانه تا به حال به شهر صلح و دوستی شهره بود و از این پس، علم و فناوری نیز به اوصاف این شهر اضافه خواهد شد.

حسن روحانی قزاقستان را کشوری مهم در منطقه و سازمان همکاری اسلامی دانست و اظهار داشت: روابط تهران و آستانه در طول 25 گذشته همواره رو به رشد بوده و ما از توسعه همکاریها استقبال می کنیم. دو کشور در موضوعات مورد علاقه طرفین  و در مسائل بین المللی همواره همکاری و همراهی های سازنده ای داشته اند.

نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان نیز با تشکر از حضور دکتر روحانی در این اجلاس، آن را برای کشورش بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: انتخاب دوباره جنابعالی از سوی مردم ایران، نشانگر اعتماد مردم به شما و اطمینان برای ما در راستای تداوم روابط دوستانه دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه قزاقستان همواره در کنار ایران بوده و خواهد بود، تصریح کرد: جنابعالی در مساله هسته ای تلاشهای زیادی کردید و در این زمینه موفق هم بودید. ایران با وجود تحریم های گسترده پیشرفتهای زیادی کرده است و قزاقستان که همواره در کنار ایران بوده، امروز بیش از هر زمان دیگری آماده و مشتاق توسعه همکاری ها و روابط با ایران است.