۰ نفر

رییس سازمان سرمایه‌گذاری ایران مطرح کرد:

تحقق ۱۰.۷میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم/ تعاونی‌ها منعی برای استفاده از منابع مالی داخلی و خارجی ندارند

۱۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۵
کد خبر: 216911
تحقق ۱۰.۷میلیارد دلاری سرمایه‌گذاری خارجی در دولت یازدهم/ تعاونی‌ها منعی برای استفاده از منابع مالی داخلی و خارجی ندارند

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمک های فنی و اقتصادی ایران گفت:در دولت یازدهم ۱۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار مصوبه هیات سرمایه گذاری بود که ۱۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار آن محقق شد.

«حمید خزاعی» امروز(سه شنبه) در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه همکاری اتاق تعاون ایران و سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران که در محل اتاق تعاون ایران برگزار شد، به خبرنگاران گفت: تعاونی ها منعی برای استفاده از منابع مالی خارجی و داخلی یا خطوط اعتباری و سرمایه گذاری مستقیم ندارند. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: این اقدام اتاق تعاون و امضای تفاهم نامه همکاری مشترک، موجب ساماندهی و افزایش بهره وری و برنامه ریزی عملیاتی برای استفاده از منابع می شود.

خزاعی با تاکید بر ضرورت کمک به شرکت های تعاونی اظهار کرد: تعاونی ها باید بتوانند از منابع مالی خارجی و سرمایه گذاری ها در چارچوب مقررات و منافع ملی کشور استفاده کنند.

وی گفت: تعاونی ها با مردم سر و کار دارند و هر حرکتی در این زمینه به تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی منجر می شود؛ لذا در این جلسه به نحوه عملیاتی کردن این مسیر پرداخته شد.

رییس سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی ایران درباره تعداد شرکت هایی که از سرمایه گذاری خارجی استفاده کردند، نیز گفت: بیشتر سرمایه گذاری ها خارجی و در حوزه های مختلف است و دردولت یازدهم 18 میلیارد و 700میلیون دلار مصوبات سرمایه گذاری داشتیم که 11 میلیارد و 200 میلیون دلار سرمایه وارده به کشور محقق شد.

خزاعی تاکید کرد: باید مسیر بهره مندی بخش خصوصی و تعاونی از سرمایه های خارجی را بیش از پیش فراهم کنیم.

سپس «بهمن عبدالهی» رییس اتاق تعاون ایران نیز ابراز امیدواری کرد با کمک هایی که سازمان سرمایه گذاری و کمکهای فنی و اقتصادی خواهد کرد بخش تعاون بتواند سطح همکاریهای خود را با کشورهای دیگر ارتقا دهد و این تفاهم نامه مسیر استفاده تعاونی ها را از منابع خارجی تسهیل کند.

وی توسعه شرکت های کشاورزی، آبزی پروری، تولید دام و طیور ، فولاد، صنایع پایین دستی پتروشیمی و بازسازی ناوگان حمل و نقل کشور را از زمینه های همکاری برای استفاده از منابع و سرمایه های خارجی عنوان کرد