۰ نفر

سکان وزارت اقتصاد رسما در دست کرباسیان

کرباسیان: امیداورم کارنامه‌ای مانند طیب نیا داشته باشم/ اصلاح نظام بانکی در اولویت وزارت اقتصاد

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۶:۵۴
کد خبر: 214173
کرباسیان: امیداورم کارنامه‌ای مانند طیب نیا داشته باشم/ اصلاح نظام بانکی در اولویت وزارت اقتصاد

مسعود کرباسیان در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر اقتصاد دولت دوازهم گفت: افتخار می کنم که زیر نظر ستاد اقتصاد مقاومتی و جناب آقای دکتر جهانگیری کار بکنم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، دکتر کرباسیان در مراسم معارفه در مراسم تودیع و معارفه وزیر اقتصاد که عصر امروز در تالار مدرس وزارت اقتصاد برگزار شد گفت: عملکرد دکتر طیب نیا مورد پذیرش و قبول مردم و دولت است و این افتخاری برای من است. دوست دارم در پایان دوره کاری ام کارنامه ای همچون طیب نیا داشته باشم.

وی با اشاره به اینکه توانمند شدن بخش خصوصی از بر نامه های اصلی ماست، خاطرنشان کرد: اصل ۴۴ باید همانگونه که مورد نظر مقام معظم رهبری است انجام شود.

کرباسیان با تاکید بر لزوم رونق هر چه بیشتر فضای کسب و کار گفت: محیط کسب و کار و بهبود رقابت پذیری برای ما بسیار مهم است و سرعت می دهیم. برونگرایی هوشمندانه و تقویت سرمایه گذاری خارجی هدفمند از مهمترین اقدامات من خواهد بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی دولت دوازدهم با اشاره به اینکه اصلاح نظام بانکی هم از اولویت هاست، تاکید کرد:ما با آقای دکتر سیف و بانک مرکزی رفاقت داریم و در کنار این نهاد و سازمان برنامه کار خواهیم کرد.

کرباسیان مشارکت در بهبود عدالت اجتماعی و ساماندهی سهام عدالت را یکی از برنامه های وزارتخانه متبوع خود معرفی کرد و افزود: علاوه بر مدیریت منابع دولت، انجام تکالیف اقتصاد مقاومتی وزارت اقتصاد مهمترین اقدام ماست.

 وی با تاکید بر لزوم دسترسی آزاد به اطلاعات برای شهروندان گفت: ما باید به سمت استانداردهای حسابرسی و شفاف برویم، همین طور پولشویی و  مسایل مرتبط با آن را باید پی بگیریم.

کرباسیان گفت: اوراق خزانه ای که خارج از بازار سرمایه توسط دولت چاپ شده بود قرار شد در بازار ثانویه بورس اوراق بهادار مورد معامله قرار گیرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با تجلیل از عملکرد اسحاق جهانگیری به عنوان رییس ستاد اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم گفت: افتخار می کنم که زیر نظر ستاد اقتصاد مقاومتی و جناب آقای دکتر جهانگیری کار بکنم.