۰ نفر

تاکید آذرجهرمی بر ایجاد اشتغال

۳۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۲۲
کد خبر: 213807
تاکید آذرجهرمی بر ایجاد اشتغال

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم در توئیتی بر ایجاد اشتغال به عنوان بارزترین مطالبه مردم تاکید کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدجواد آذری جهرمی» روز سه شنبه در توئیت « با همدلی می توانیم» ، نوشت: فضای رقابت ها گذشت، فصل کار و عمل برای به سرانجام رساندن مطالبه های مردم که بارزترین آن ایجاد اشتغال است، آغاز شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در مراسم دفاع از وزیران دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اولویت امروز کشور اشتغال است، گفت: راهی جز امنیت، آزادی و آرامش نیست و برنامه دولت دوازدهم این است.

روحانی افزود: در یک سال بیش از 600 هزار نفر اشتغال خالص داشتیم. اشتغال غیر خالص ما بالای 800 هزار نفر است و این کار کمی نیست ولی با توجه به نیاز کشور عقب هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه ششم توسعه هم ما عقب هستیم و باید چه کار کنیم که این اشتغال درست شود؟ من با تک تک وزیران صحبت کردم. یکی از بحث های من با آنها اشتغال است و گفتم که اولویت همه اشتغال است و شما باید کاری کنید که علاوه بر میزان معمول اشتغال، فرصت اشتغال بیشتری به وجود بیاورید.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری هم روز گذشته با تاکید بر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: ایجاد اشتغال و مبارزه با چالش عظیم بیکاری اولویت دولت دوازدهم است.

«لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری هم در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم با بیان این که اشتغال اولویت اول دولت دوازدهم است، گفت: برای همین بسیاری از مشوق های کارفرمایی پیش بینی شده و طبیعی است که اجرایی شدن این برنامه ها نیازمند قانونگذاری و سیاست گذاری در معاونت حقوقی است.