۰ نفر

نسیم همدلی دولت و مجلس به قلم دبیر هیات دولت

۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۲۲:۱۱
کد خبر: 213443
نسیم همدلی دولت و مجلس به قلم دبیر هیات دولت

دبیر هیات دولت با انتشار متنی در کانال تلگرام خود رای اعتماد مجلس به 16 وزیر معرفی شده دولت را به نسیم همدلی دولت و مجلس تعبیر کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در متن یادداشت محسن حاجی میرزایی آمده است:

به نام خدا

از طوفان اختلاف تا نسیم همدلی

امروزه در میان اندیشمندان توسعه این اجماع نظری و تجربی ایجاد شده است که کشوری می تواند به توسعه فراگیر نائل شود که حدی از اجماع در میان بازیگران اصلی و موثر عرصه های گوناگون سیاسی، اقتصادی و اجتماعی پیرامون مسائل راهبردی و راه حل آن بوجود آمده باشد و از مهمترین نقش های دولت ها، مشارکت در ایجاد و پاسداری از چنبن توافقی است.

امروز مجلس شورای  اسلامی رای اعتماد قاطعی به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور داد. جالب اینجاست که مباحث نمایندگان و وزرا نیز عمدتا در مورد "تولید و اشتغال" که مهمترین دغدغه سال کشور است جریان داشت . به نظر می رسد زمینه های خوبی برای حرکت به سمت همکاری موثرتر میان قوای مقننه و مجریه به وجود آمده است. این نسیم همدلی و تفاهم را باید به فال نیک گرفت و کوشید به تدریج عمیقتر و گسترده تر شود.

همیشه یکی از نگرانی ها این بوده است که اگر در میان بازیگران کلیدی عرصه سیاست در موارد متعددی توافق وجود داشته باشد و در موارد محدودی دیدگاه ها متفاوت باشد متاسفانه عدم توافقات کم می تواند بنای توافقات فراوان را به مخاطره بیاندازد اما توافقات بسیار نتوانسته است دیدگاه های مختلف را به یکدیگر نزدیک کند و به گمان من دلیل عمده این ناتوانی ضعف در مهارتهای اجتماعی و گفتگو در میان فعالان است ما بایستی به تدریج و پس از گذشت نزدیک به چهل سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی به این حد از پختگی و مهارت دست یافته باشیم که از توافقات فراوان خود پاسداری کنیم و این سرمایه عظیم را پشتوانه گفتگوهای موثر برای کاستن از واگرائی ها کنیم.

فراموش نکنیم تفاهم بر موضوعات کلیدی و توافق بر راه حل های اصلی شاه کلید پیشرفت سریع و شتابان است.

کار بسیار است و فرصت اندک