۰ نفر

برنامه دولت برای جای خالی وزیر علوم چیست؟

۲۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰
کد خبر: 212815
برنامه دولت برای جای خالی وزیر علوم چیست؟

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: احتمالاًسرپرستی وزارت علوم به یکی از معاونان این وزارت خانه سپرده خواهد شد.

محمدسعید تسلیمی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه هجدهمین المپیاد ریاضی و دهمین المپیاد بین ‌المللی شیمی در جمع خبرنگاران در خصوص سرپرستی وزارت علوم در دولت دوازدهم اظهار داشت: تاکنون تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است و گزینه ها در حال بررسی هستند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: به طور حتم سرپرستی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از اخذ رای اعتماد وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی ، از سوی رئیس جمهوری مشخص خواهد شد.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: به احتمال زیاد یکی از معاونان وزارتخانه عهده دار سرپرستی وزارت علوم در دولت دوازدهم خواهد شد.

تسلیمی همچنین در آیین اختتامیه المپیاد ریاضی و شیمی، اظهار داشت: این رویداد یک رقابتی علمی بر پایه استعداد است، بنابراین باید در ترویج و شکوفا ساختن استعدادها کوشا باشیم.

وی گفت: باید شرکت کنندگان به مدیریت استعدادهای خود بپردازند و از هوش خود به درستی استفاده کنند.

تسلیمی با بیان اینکه همه انسان ها توانمند هستند، یادآور شد: باید استعداد ها را کشف کنیم و سپس به سمت حرفه‌ مند شدن استعدادها و جذب آنها حرکت کنیم.

قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از ترازهای علمی بین‌المللی خوبی برخوردار ا‌ست و جایگاه مناسبی در دنیا دارد.

هجدهمین المپیاد ریاضی و دهمین المپیاد بین ‌المللی شیمی با حضور دانشجویان ایرانی به همراه دانشجویان روسیه، تاتارستان، عراق، اوکراین، لهستان و صربستان از 22 مردادماه تا امروز 26 مرداد در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.