۰ نفر

۴۹میلیون تبادل خدمات دولت در دهم مردادماه ثبت شد

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۰۲
کد خبر: 211145
۴۹میلیون تبادل خدمات دولت در دهم مردادماه ثبت شد

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات از ثبت 49 میلیون تبادل خدمت بین 12 دستگاه در نخستین روز راه اندازی مرحله نخست مرکز تبادل اطلاعات دولت- دهم مردادماه- خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، «رضا باقری اصل» امروز (چهارشنبه) در نشست خبری افزود: هفته گذشته 6 دستگاه اجرایی مانند شرکت ملی پست جمهوری اسلامی و ثبت احوال به این مرکز پیوستند.

وی ادامه داد: اکنون 90 دستگاه از 108 دستگاه اجرایی کشور دارای شناسنامه خدمات شده اند.

به گفته وی، اکنون زیرساخت های توسعه دولت الکترونیک مهیا شده است.

معاون دولت الکترونیک سازمان فناوری اطلاعات گفت: چهارسال پیش ارایه اینترنت سریع روی گوشی های تلفن همراه ممکن نبود اما اکنون می توان با اینترنت گوشی همراه به هر اطلاعاتی دست یافت.

باقری اصل به وجود افزون بر 55 میلیون پایانه هوشمند (دستگاه) اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب تاکنون بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات سالیانه 19 درصدی رشد کرد اما با توجه به سرعت تبادل اطلاعات و میزان سطح توقع مردم، این رشد باید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

وی از تبادل زیاد پهنای باند روی برخی گوشی های تلفن همراه خبر داد و گفت: مرحله دوم دولت الکترونیک بهمن ماه امسال رونمایی می شود.

 وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دهم مردادماه در آیین رونمایی از مرحله نخست دولت الکترونیک گفت: ارایه خدمات مورد نیاز مردم به صورت الکترونیک تبعیض در دریافت خدمت و بی عدالتی را از بین خواهد برد.

محمود واعظی افزود: مزیت ارایه خدمات به صورت الکترونیک آن است که همگان در یک زمان و به یک نوع می توانند به آن دسترسی داشته باشند.