۰ نفر

نقش موثر بازرسان در پیشگیری و کاهش حوادث کار

۸ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۰۰
کد خبر: 208817
نقش موثر بازرسان در پیشگیری و کاهش حوادث کار

‌معاون روابط‌ کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ از راه اندازی سامانه جامع تنظیم روابط کار خبر داد.

 ‌به‌ گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا‌، احمد مشیریان در کارگاه‌ آموزشی اعضا مراجع حل اختلاف البرز با اشاره به جایگاه روابط‌ کار در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: معاونت روابط‌کار یکی از مهمترین ارکان وزارت تعاون‌ کار و رفاه اجتماعی و مرجع مهم مسائل‌ کارگری است‌.

وی ادامه داد: علاوه براین این معاونت بر قوانین ومقررات‌ کار و بررسی حوادث ناشی ازکار نیز نظارت دقیقی دارد.

این مسئول در ادامه با اشاره به راه‌اندازی سامانه جامع تنظیم روابط‌کار اظهار کرد: از طریق این سامانه شناسایی و نظارت بر قراردادهای‌ کار و انجام کلیه امور حوزه روابط‌ کار و بازرسی‌ کار به‌صورت مدون و الکترونیکی انجام می‌شود.

وی توضیح داد: به دلیل نبود یک سامانه یکپارچه‌آماری در گذشته، مشکلاتی ایجاد شده بود که راه اندازی این سامانه منجر به مرتفع شدن آنها شده است.

این مسئول افزود: این سامانه می‌تواند با ارتباط بین حدود ۳۰ نرم افزار، بانک اطلاعاتی جامعی از بخش‌های مختلف از جمله تعداد قراردادها، بازرسی کارگاه‌ها، فعالیت تشکل‌ها و تمام موضوعات مربوط به تنظیم روابط کار ایجاد کند.

مشیریان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص امنیت شغلی جامعه‌ کار گفت: امنیت شغلی امروزه از دغدغه‌های جامعه‌ کار و تولید است‌.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه‌ کرد: متاسفانه بدلیل قرادادهای سفید امضا امنیت شغلی جامعه‌کار مغفول واقع شده است.

 وی توضیح داد: برای رفع خلاء ایجاد شده ، بر اساس صدور بخشنامه «امنیت شغلی همراه با سرمایه‌گذاری» درمعاونت روابط‌ کار این وزارتخانه اقدامات و برنامه‌هایی برای تضمین امنیت شغلی در جامعه کار و تولید در دست اقدام و پیگیری است.