۰ نفر

راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک در گلستان

۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۰۴
کد خبر: 208310
راه‌اندازی سامانه یکپارچه‌سازی مدیریت املاک در گلستان

سامانه یکپارچه سازی مدیریت املاک (سیماک) و هویت بخشی مکانی (جی نَف) چهارشنبه شب با حضور مدیرعامل شرکت ملی پست در استان گلستان راه اندازی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، حسین مهری رییس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در این آیین گفت که اجرای سیماک در راستای یکپارچه سازی مدیریت املاک بوده و در قالب آن افراد برای انجام امور اداری ملک خود به جای سازمان های متعدد فقط به یک محل مراجعه و پرونده الکترونیکی تشکیل می دهند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ سرعت عمل، کاهش رفت و آمد، پیشگیری از فساد و تخلفات اداری و زمین خواری را از مزایای این طرح اعلام کرد و گفت: طرح های جی نف (مدیریت نشانی مکان محور با هویت بخشی مکانی)، پست من (خدمات مسافر و بار) و پست لجستیک (تجارت الکترونیک) نیز در گلستان اجرایی می شود که هویت بخشی مکانی، کاهش زمان ارائه خدمات و هزینه ها و نیز شفافیت از مزایای آن است.

مهری در خصوص جی نف ' G-NAF ' یا هویت بخشی مکانی اظهار داشت که این بخش از طرح های ملی اقتصاد مقاومتی محسوب می شود و در آن کد پستی و آدرس استاندارد تعیین و تاکنون در 71 شهر کشور از جمله گرگان و گنبدکاووس در استان گلستان اجرایی شده است.

به گفته وی؛ هوشمند سازی ابلاغیه ها، اطلاعیه ها و اخطاریه های ارگان هایی مانند بانک ها و شهرداری از دیگر طرح های اجرایی در استان است.

معاون اجرای پست استان گلستان در این باره گفت: سال گذشته سه استان سیماک را به عنوان پایلوت راه اندازی کردند و امسال در 13 استان اجرایی می شود که گلستان هشتمین استان است.

کریم شایسته روز پنجشنبه افزود: در صورت عملیاتی شدن این پروژه در استان که پروسه پنج ساله نیاز دارد و باید زیرساخت های اولیه آن فراهم شود، مردم جهت استعلام زمین و املاک خود به جای مراجعه به افزون بر20 دستگاه متولی؛ در دفاتر پیشخوان دولت، آی سی تی و ادارات پست پرونده الکترونیکی تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد که در این پیوند تمام استعلام ها به صورت الکترونیکی از سوی مرجع تشکیل دهنده پرونده انجام و نیازی به تردد مالک به ادارات مختلف نخواهد بود.

وی یادآور شد: برای اجرای کامل و صحیح این پروژه همه دستگاه ها باید اطلاعات لازم در حوزه های کاری و تخصصی خود را در این سیستم ثبت و ضبط نمایند تا متقاضی مشکلی در این یپوند نداشته باشد.

شایسته با اشاره به تاکید استاندار گلستان در آئین افتتاح کارگاه این پروژه مبنی بر تشکیل و راه اندازی سریع آن در استان در راستای تحقق استان مجازی، گفت: این کارگاه در سایت اداری استان با نصب 35 دستگاه رایانه راه اندازی شده و طبق برنامه ابتدا برای مدیران و معاونین رده اول و میانی دستگاه های متولی و در مراحل بعدی برای شهرداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران دوره های آموزشی برگزار خواهیم کرد.