۰ نفر

عملگرایی و کارآزمودگی ویژگی کابینه دوازدهم

۲۹ تیر ۱۳۹۶، ۱۷:۳۸
کد خبر: 207048
عملگرایی و کارآزمودگی ویژگی کابینه دوازدهم

دو هفته تا پایان گمانه زنی های انتخاب کابینه دوازدهم باقی مانده است و شرایط منطقه ای، بین المللی و اقتصادی ایجاب می کند که ترکیب کابینه دوازدهم افرادی عملگرا، کارآمدتر و تصمیم گیر برای رسیدن به اهداف تعیین شده انتخاب شوند .

انتخاب کابینه در هر دوره ای از انتخابات های ریاست جمهوری موضوعی است که از سویی برای برخی افراد سرگرم کننده وبرای برخی دیگر سرنوشت ساز است .

بعد از 29 اردیبهشت ماه سال جاری و پیروزی حسن روحانی در انتخابات دوازدهین دوره ریاست جمهوری حدس و گمان های انتخاب وزرای پیشنهادی و معاونین رئیس جمهوری به یکی از موضوعات روز خبری بدل گشت بطوری که کمتر مسئولی در زمان قرار گرفتن در حلقه خبرنگاران با این موضوع که در کابینه دوازدهم حضور خواهید داشت یا خیر، مواجه نشده باشد .

اگر چه طی ماههای گذشته تعدادی از وزرای فعلی از نبودن در کابینه دوازدهم وشرایط سخت و برخوردهایی که در این چهارسال با آن روبرو شده اند سخن به میان آوردند، ولی همچنان بودن یا نبودن وزرای یازدهم در کابینه دوازدهم هنوز به نظر رئیس جمهوری بستگی دارد.

 البته با نگاهی به شرایط سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی کشور نسبت به چهار سال گذشته و برخی اظهارنظرهای جریانات سیاسی می توان تا حدودی به بودن ویا نبودن وزرایی که در کابینه دوازدهم حضور خواهند داشت، دست یافت .

ولی در این بین موضوع سهم خواهی از سوی برخی از گروه های سیاسی به گوش می رسد که بنا دارند افراد مورد نظر خود را برای حضور در کابینه دوازدهم به رئیس جمهوری معرفی ویا تحمیل نمایند .

البته از سوی مسئولان ارشد دولتی نیزاین نکته به کرار بیان شده که رئیس جمهوری در برابر فشارهای جیانات سیاسی برای معرفی افراد عقب نشینی نخواهد کرد ولی با تمام گروه هایی که اعتقاد به مشی اعتدال دارند از همه طیف ها و گروه های سیاسی جلساتی داشته وسخنان آنان را شنیده است .

نباید فراموش کنیم که سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب سال اقتصاد مقاومتی ، تولید واشتغال نامگذاری شده است ، بنابراین کارآمدی ؛ هوشمندی و عملگرایی وزرای انتخابی قطعا می تواند در دستیابی به این هدف موثر باشد.

پس به نظر می رسد در شرایط  کنونی اقتصاد و اهداف تعیین شده درقانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه که مساله مدیریت مالیاتی و کاهش اتکاء به فروش نفت در اولویت قرار دارد از مدیرانی در بخش های اقتصادی استفاده شود که امتحان خود را پس داده و پاسخگوی اهداف تعیین شده باشند.

سخن آخر اینکه رئیس جمهوری در جلسه روز گذشته اعلام کردند که در زمینه انتخاب کابینه دوازدهم با جریانات وگروه های سیاسی جلسات متعددی را داشته است و از نظرات آنها در این انتخاب استفاده خواهد کرد بنابراین در زمان باقی مانده همه جریانات به رئیس جمهور منتخب فرصت دهند تا کابینه شایسته ؛ عملگرا و کارآمد تر را به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.