۰ نفر

لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار به مجلس رسید

۲۲ تیر ۱۳۹۶، ۹:۴۱
کد خبر: 205560
لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار به مجلس رسید

رئیس جمهوری لایحه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لار را که اخیرا در هیات دولت به تصویب رسیده بود، برای طی تشریفات قانونی به مجلس فرستاد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی این لایحه را طی نامه ای برای علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

در ماده واحده این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می شود در استان فارس منطقه ویژه اقتصادی لار را در محدوده ای که به تصویب هیات وزیران می رسد، ایجاد نماید. منطقه ویژه یاد شده بر اساس قانون تشکیل و اداره مناطق ویژه اقتصادی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1384 اداره خواهد شد.

در مقدمه توجیهی این لایحه نیز آمده است: یکی از ابزارهای لازم برای توسعه صادرات و ایجاد اشتغال در کشور، کاهش موانع قانونی است که این امر از طریق تاسیس مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی میسر است. لذا به منظور رفع موانع رشد و توسعه و ایجاد رونق اقتصادی در استان فارس، این لایحه برای طی تشریفات قانونی تقدیم می شود.

رئیس جمهوری همچنین لایحه «موافقتنامه تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری عراق» و لایحه یک فوریتی «اصلاح بند (2) ماده واحده قانون تسریع در امر تخلیه و بارگیری کشتی ها در بنادر» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس فرستاد.