۰ نفر

به پیشنهاد وزارت صنعت و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی

۵‌هزار واحد تولیدی نوسازی می‌شود/ ۱۰هزار میلیارد‌تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص یافت

۱۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۱
کد خبر: 204691
۵‌هزار واحد تولیدی نوسازی می‌شود/ ۱۰هزار میلیارد‌تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص یافت

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان برای نوسازی واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد.

 رضا رحمانی با اشاره به ضرورت نوسازی و بازسازی صنایع کشور گفت: به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و تصویب ستاد اقتصاد مقاومتی 10 هزار میلیارد تومان به واحدهای تولیدی اختصاص می‌یابد تا دستگاه‌های فرسوده جای خود را به دستگاه های جدید بدهد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم،وی افزود: این تسهیلات یک بخش ارزی هم خواهد داشت که در تلاش هستیم تا از طریق صندوق توسعه ملی تامین شود و در اختیار واحدهای تولیدی قرار گیرد. بر اساس برنامه ریزی‌ها پیش بینی می‌شود 5000 واحد تولیدی با این تسهیلات نوسازی شود؛ هر واحدی که نیازمند باشد و از هر رشته صنعتی، می‌تواند از این تسهیلات استفاده کند.

قائم مقام وزیر صنعت معدن و تجارت تصریح کرد: دستورالعمل پرداخت این تسهیلات به همه استان‌ها ابلاغ شده و مشخص است که هر استان چه میزان از این تسهیلات دریافت خواهد کرد.

وی گفت: واحدهای تولیدی بر اساس مولفه هایی که مشخص شده اولویت بندی می‌شوند. مثلا واحدهای آلاینده و یا انرژی بر در اولویت خواهند بود و سازمان صنعت معدن و تجارت هر استان، واحدهای واجد شرایط را انتخاب خواهد کرد.

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی شده که تسهیلات نوسازی فقط به سمت واحدهای بزرگ نرود و سهم واحدهای کوچک و متوسط هم دیده شده است.

رحمانی گفت: رقم 10 هزار میلیارد تومان را بانک مرکزی تامین کرده و دستورالعمل نوسازی واحدهای تولیدی هم به همه استان‌ها ابلاغ و آماده پرداخت است. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که این تسهیلات بتواند در رونق تولید و افزایش اشتغال و رقابت پذیری کالای ایرانی با محصولات خارجی موثر باشد.