۰ نفر

قرارداد با توتال ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش می‌دهد

۱۶ تیر ۱۳۹۶، ۲۰:۱۹
کد خبر: 204322
قرارداد با توتال ریسک سرمایه‌گذاری در ایران را کاهش می‌دهد

مطهری گفت: امضای قرارداد با توتال سبب می‌شود ریسک سرمایه‌گذاری در ایران کمتر شود و این قرار داد یک امتیاز مثبت برای دولت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی مطهری در باره امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی میان شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیومی متشکل از شرکت فرانسوی توتال، شاخه بین المللی نفت چین (سی‌ان‌پی‌سی‌آی) و پتروپارس ایران وهجمه‌هایی که در این زمینه برخی افراد به دولت وارد می کنند گفت: این قرارداد یک اقدام بسیار خوبی بود و در چنین شرایطی که آمریکا به دنبال تحریم‌های جدید است این همکاری سبب شد که اعتماد کشورهای خارجی به ایران بیشتر شود.

وی افزود: با این همکاری ریسک سرمایه گذاری در ایران برای کشورهای خارجی کمتر می‌شود و این قرار داد یک امتیاز مثبت برای دولت یازدهم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: البته برخی افراد به اصل الگوی جدید قراردادهای نفتی انتقاد دارند و اصل قرارداد را قبول ندارند و آن بحث دیگری است که باید در جای خودش مطرح شود اما اگر ما قراردادهای جدید نفتی را پذیرفته باشیم این اقدام خوب و مثبتی است که توسط دولت انجام شده است.

 برخی مخالفان دولت روحانی پس از امضای قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، با امضای این قرارداد مخالفت کردند و آن را بر خلاف استقلال کشور معرفی کردند و خواستار بررسی دوباره و حتی لغو آن شدند.