۰ نفر

راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات یک ماه دیگر

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۵
کد خبر: 204076
راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات یک ماه دیگر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی فاز سوم شبکه ملی اطلاعات تا یک ماه آینده خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمود واعظی با انتشار پستی در اینستاگرام منتسب به خود، اظهار کرد: خوشبختانه زیرساخت‌های فنی شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده و به زودی فاز سوم این شبکه راه‌اندازی می‌شود.

وی که پیش از این هم وعده راه‌اندازی فاز سوم شبکه پیش از پایان دولت را داده بود، گفت: این شبکه خدمات آنلاینی را با سرعت و امنیت بیشتر و هزینه کمتر در اختیار کاربران قرار می‌دهد. البته برای تولید محتوای فاخر داخلی در این شبکه باید همه دست به دست هم دهیم تا بتوانیم از شبکه ملی اطلاعات بهترین بهره را ببریم.

واعظی در ویدیوی منتشرشده با اشاره به افزایش پهنای باند اظهار می‌کند: امروز پهنای باند داخل کشور که زیرساخت شبکه ملی اطلاعات است، ۱۵ برابر و شبکه انتقال کشور که حدود ۹۰۰ بود، در سراسر کشور ۱۱ برابر شده است، به همین دلیل امروز ادعا می‌کنیم زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات راه‌اندازی شده و فاز سوم آن نیز کمتر از یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین بیان می‌کند: آنچه مقام معظم رهبری فرمودند راجع به مساله محتوا و اطلاعات است. باید بتوانیم در داخل کشور تولید محتوای فاخر کنیم تا این شبکه‌ای که ایجاد شده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.