۰ نفر

تسهیل فرایند توسعه و اشتغال؛

ربیعی: مهمترین اولویت ایجاد اشتغال برای جوانان است/سامانه‌های استانی کارورزی به سامانه مرکزی متصل شوند

۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 195571
ربیعی: مهمترین اولویت ایجاد اشتغال برای جوانان است/سامانه‌های استانی کارورزی به سامانه مرکزی متصل شوند

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی مهمترین اولویت برنامه های دولت را در حوزه اشتغال و رفاه اجتماعی، ایجاد اشتغال برای جوانان و محو فقر عنوان کرد.

 علی ربیعی در نشست مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و شورای عالی اشتغال که با حضور معاونان و مدیران وزارت کار در مجموعه تلاش برگزار شد، افزود: به طور جد باید موضوع اشتغال را پیگیری کنیم تا در تیرماه گزارش نهایی این موضوع را ارایه دهیم.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا،وی با بیان اینکه تاکنون 50 تا 60 هزار در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند، گفت: باید سامانه های استانی کارورزی به سامانه مرکزی متصل شوند و بتوانیم این موضوع را به پیش ببریم.

ربیعی با بیان اینکه برای ما مهم طرف پذیرنده است، گفت: نباید طوری شود که بنگاهها نیروی فعلی خود را به عنوان کارورز اعلام کنند.

وی طرح های تکاپو، کارورزی و مهارت آموزی را از طرح های مهم در حوزه اشتغال دانست و گفت: رییس دولت تدبیر و امید هم همان حرف شما را می زند و در تمام سخنرانی های خود به طرح های تکاپو کارورزی و مهارت آموزی تاکید دارد.

به گفته ربیعی کارورزی و آموزش در محیط کار و کارآموزی باید در محیط کار پویا پیگیری شود.

وی گفت: در صورتی که کار موفق پیش برود کارورزان هم درامد بیشتری دریافت می کنند. نباید اجازه دهیم که شیوه های کارمندی به این شکل پیش برود.این کار همانطور که مقام معظم رهبری فرموده اند نیاز به مدیریت جهادی دارد.

ربیعی گفت: از مدیران تامین اجتماعی و سازمان اموزش فنی و حرفه ای و همچنین وزارت کار می خواهم هر هفته گزارش خود را در خصوص پیگیری طرح های اشتغال به من ارایه دهند و این کار را با ویدیو کنفرانس پیگیری می کنم.

وی همچنین افزود: ٥٠ هزار میلیارد ریال پول روستایی و عشایر در دست ما نبود و مسیر اشتباه رفته بود که ما این مبلغ را برای توسعه اشتغال روستایی برگرداندیم

وزیر کاردامه داد: این کار تقسیم پول برای بنگاه های کوچک و زودبازده نیست.

ربیعی تاکید کرد: فضایی در دولت ایجاد شده است که فرایند توسعه اشتغال را تسهیل می کند. باید دهکده تعاون را ایجاد کنیم که ١٠ تا ١٥ هزار نفر در آن فعال شوند.