۰ نفر

قالب ۱۰ درصدی برای پرداخت تسهیلات جدید

نوبخت:هیچ تصرفی درصندوق توسعه ملی برای امر اشتغال نشد/هزینه ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون دلاری برای اشتغال روستاییان

۳ خرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۵۹
کد خبر: 195332
نوبخت:هیچ تصرفی درصندوق توسعه ملی برای امر اشتغال نشد/هزینه ۱میلیارد و ۵۰۰میلیون دلاری برای اشتغال روستاییان

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دولت هیچ تصرفی درصندوق توسعه ملی برای امر اشتغال روستایی ندارد، گفت: این منابع تنها صرف اشتغال روستایی می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدباقر نوبخت در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳ خرداد) مجلس شورای اسلامی و در جریان ادامه بررسی جزئیات لایحه یک فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته عشایری و مرزی اظهار داشت: قرار است یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار برای امر اشتغال روستاییان هزینه شود.

وی ادامه داد: صندوق دو حکم دارد و می تواند ۱۰ درصد به کشاورزی و ۱۰ درصد به صنعت به صورت ریالی بدهد و اجازه ندارد ۱۱ درصد به کشاورزی و ۱۱ درصد به صنعت به صورت ریالی دهد و تنها به صورت ارزی می تواند تا سقف ۱۰۰ درصد آنچه لازم است را انجام دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه تسهیلات جدید در قالب ۱۰ درصد پرداخت می شود، گفت: اگر این را حذف کنیم حق روستاییان بر جوانان روستایی تضییع می شود؛ بنابراین دولت یک ریال از این تسهیلات استفاده و برداشت نمی کند و تنها این منابع را مدیریت می کند و صرفا می خواهد آن را به صورت تسهیلات در اختیار روستاها قرار دهد.