۰ نفر

نوبخت در جلسه علنی امروز مجلس؛

۱.۵میلیارد دلار تسهیلات اعطا می‌شود/ دولت قصد برداشت از صندوق توسعه‌ملی ندارد

۲ خرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۷
کد خبر: 195120
۱.۵میلیارد دلار تسهیلات اعطا می‌شود/ دولت قصد برداشت از صندوق توسعه‌ملی ندارد

سخنگوی دولت گفت: دولت قصد برداشت پول از صندوق توسعه ملی ندارد بلکه قصد دارد از محل آن ۱.۵ میلیارد دلار تسهیلات اعطا کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، محمدباقر نوبخت صبح امروز (سه‌شنبه) و در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی کلیات لایحه یک فوریتی اعطای تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال در روستاها با اولویت مناطق کمتر توسعه یافته، عشایری و مرزی به بیان نظرات دولت در این خصوص اشاره کرد و گفت: برای اینکه دولت بیکاری را تا ۸,۶ کاهش دهد باید سالانه ۷۷۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: برای اینکه ۹۵۵ هزار فرصت شغلی ایجاد شود، باید نرخ بیکاری تا پایان برنامه کاهش یابد؛ لذا سالانه باید از ۷ منبع برای ایجاد اشتغال تسهیلات دریافت کنیم که از این رو سالانه ۷۱ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای رشد اقتصادی استفاده می‌شود.

وی افزود: در این بین خواسته دولت از مجلس این نبود که ۱,۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شود بلکه اجازه می خواهیم تا ۱.۵ میلیارد دلار برای تسهیلات اشتغال روستاییان استفاده شود و پولی برداشت نمی‌کنیم.

معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پایان خاطرنشان کرد: دولت هیچ درخواستی مبنی بر استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ندارد بلکه تکلیفی است که در برنامه ششم از سوی مجلس به دولت مبنی بر ایجاد اشتغال داده شده که برای اجرای آن قصد ارائه تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی را داریم.