۰ نفر

فصل ارایه اظهارنامه مشاغل رسید

طرح جامع مالیاتی در گام آخر

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۴۰
کد خبر: 193155
طرح جامع مالیاتی در گام آخر

رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور با اعلام ثبت ۹۰۰ میلیون رکورد اطلاعاتی از مودیان مالیاتی در بانک اطلاعاتی، از اجرای گام آخر طرح جامع مالیاتی خبر داد.

سیدکامل تقوی نژاد با تاکید بر تسهیل خدمت رسانی به مودیان از طریق مکانیزاسیون فرایندها خاطرنشان کرد: طی سال‏ های اخیر فرایندهایی از قبیل شناسایی، تشخیص و وصول مالیات با هدف تسهیل امور مودیان و کاهش مراجعات آنان به ادارات مالیاتی و همچنین کاهش ارتباط مستقیم مودیان و ماموران مالیاتی و افزایش کارآیی و شفافیت فرایندهای عملیاتی مکانیزه شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رییس کل سازمان امور مالیاتی کشور افزود: در آستانه خردادماه، موعد ارایه اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل، از مکانیزه کردن فرایندهای مالیاتی با هدف تسهیل خدمت‏ رسانی به مودیان است. وی با اشاره به ایجاد تحولات اساسی در زیرساخت‏ ها و فرایندهای مالیاتی افزود: در این رابطه می‎توان به این مهم اشاره کرد که مودیان مالیاتی بدون مراجعه به ادارات مالیاتی، اظهارنامه‏ های مالیاتی خود را ارایه و همچنین می توانند مالیات خود را به صورت الکترونیکی پرداخت نمایند.

تقوی نژاد با اشاره به اجرای مراحل نهایی طرح جامع مالیاتی، تصریح کرد: این طرح به عنوان کلیدی‎ترین محور اصلاح نظام مالیاتی و عظیم‎ترین پروژه فناوری اطلاعات در حوزه اقتصادی مطرح است و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، پیاده‎سازی این طرح را به عنوان یکی از پروژه‎های اولویت‎دار وزارت امور اقتصادی‎و‎دارایی تعیین کرده است.

وی ادامه داد: طرح جامع مالیاتی با هدف افزایش کارآیی نظام مالیاتی، کاهش هزینه ‏های وصول مالیات و تسهیل امور مودیان و افزایش رضایت‎مندی ایشان مورد بهره برداری قرار گرفته است.

تقوی نژاد درباره ویژگی‎های این طرح نیز گفت: طرح جامع مالیاتی بر سه فرایند شناسایی و ردگیری جریان اطلاعات فعالیت‎های اقتصادی کشور، پردازش الکترونیکی اطلاعات و تشخیص مالیات براساس نظام رسیدگی مبتنی بر ریسک مودیان به منظور وصول مالیات حقه و برقراری عدالت مالیاتی و ایجاد شفافیت در اقتصاد تمرکز دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح، اظهارنامه مالیاتی بیش از ۸۰ درصد مودیان بدون رسیدگی و حسابرسی مالیاتی مورد تایید قرار خواهد گرفت و بدون دخالت مامورین مالیاتی قطعی می‌ شود، عنوان داشت: هم‏ اکنون بیش از ۹۰۰ میلیون رکورد از مودیان در بانک اطلاعاتی ثبت و ضبط شده که علاوه بر استفاده در تشخیص دقیق‎تر مالیات، به شناسایی مودیان مالیاتی جدید نیز کمک شایان توجهی می‏‌کند.