۰ نفر

عملیاتی‌شدن اظهارنامه الکترونیکی مالیات

تقوی‌نژاد: ۷۷ بدهکار بزرگ مالیاتی شناسایی شدند

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۳۶
کد خبر: 192988
تقوی‌نژاد: ۷۷ بدهکار بزرگ مالیاتی شناسایی شدند

معاون وزیر اقتصاد با اعلام وصول ۹۹۰ میلیارد تومان مالیات از ۷۷ بدهکار بزرگ مالیاتی کشور گفت: بدهی مالیاتی این افراد از مالیات وصول شده از ۱,۷ میلیون واحد صنفی بیشتر بوده است.

سیدکامل تقوی نژاد با بیان اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار اظهارنامه مالیاتی در سال گذشته بر اساس خوداظهاری دریافت شده است، گفت: همچنین در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب شده بود که مالیات سال قبل بنگاه های کوچک و متوسط از طریق خوداظهاری پذیرش شود.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، رییس کل سازمان امور مالیاتی اظهارداشت: از این طریق تلاش می شود تا فشار مالیاتی از اقشار ضعیف جامعه برداشته شود. به صورت کلی در سال گذشته از یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد به میزان ۸۸۰ میلیارد تومان مالیات وصولی داشتیم؛ در صورتی‌که با شناسایی ۷۷ نفر که قبل از آن مالیات پرداخت نمی کردند توانستیم ۹۹۰ میلیارد تومان تنها از این گروه مالیات دریافت کنیم.

تقوی نژاد خاطرنشان کرد: همچنین از طریق سامانه جامع مالیاتی توانستیم ۳۰۰ هزار مودی جدید را شناسایی کنیم و از این طریق نیز ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برگ تشخیص مالیاتی صادر شد. در عین حال، پرداخت‌ها و اظهارنامه‌ها در شرایط فعلی الکترونیکی شده است.