۰ نفر

بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز و پتروشیمی افتتاح شد

در دولت یازدهم برداشت از میادین نفتی مشترک ۴ برابر شد/ بازارهای از دست رفته در دوران تحریم‌ها را بازپس گرفتیم

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۰:۱۴
کد خبر: 191860
در  دولت یازدهم برداشت از میادین نفتی مشترک ۴ برابر شد/ بازارهای از دست رفته در دوران تحریم‌ها را بازپس گرفتیم

وزیر نفت در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در میانه سال ٩٢ که وارد وزارت نفت شدم نه با نفت ناآشنا بودم نه با وزارت، اما آنچه دیدم مرا شگفت زده کرد، جریان نابسامانی وجود داشت و وقت بسیاری را صرف ساماندهی کردیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بیژن زنگنه در مراسم رسمی افتتاح نمایشگاه نفت که صبح امروز با حضور رییس مجلس انجام شد، گفت: زمانی که وارد شدیم پولی وجود نداشت، قیمت نفت کاهش یافته بود و از تحریم ها یک سال می گذشت. اما مجبور بودیم کار را ادامه دهیم و با هزینه منابع به صورت قطره چکانی کار را ادامه دهیم.

وی افزود: در سال های ۸۹ تا ۹۱، بیشترین گشایش های مالی برای صنعت نفت فراهم شد که به ناکارآمدترین شکل هزینه شد.

وزیر نفت گفت: ١١ فاز پارس جنوبی در دولت یازدهم افتتاح شده و ظرفیت تولید گاز از این میدان گازی دو برابر شده است.

وی توسعه میدان های نفتی مشترک غرب کارون در این مدت از دیگر دستاوردها خواند و افزود: برداشت از این میادین ٤ برابر شده است.

وی گفت: بازگشت به بازارهای بین المللی نفت در پسا برجام  از دیگر کارهای انجام  شده  است به گونه ای که تولید نفت یک میلیون بشکه افزایش یافته و به تبع آن شاهد رشد صادرات و بازپس گرفتن بازارهای از دست رفته در دوران تحریم بوده ایم.

زنگنه گفت: در دوره ٤ ساله  ۱۰.۵میلیون تن به ظرفیت نهایی پتروشیمی اضافه شده است.

وزیر نفت گفت: سازندگان و پیمانکاران داخلی صنعت نفت امروز در جایگاهی متفاوت نسبت به گذشته ایستاده اند و می توانند در منطقه نیز نقش ایفا کنند.

وی ادامه داد: در بخش بالادستی صنعت نفت باید میزان برداشت نفت و همچنین ضریب بازیافت نفت افزایش یابد به علاوه باید بخشی از تجهیزات صنعت نفت که فرسوده شده به صورت کامل بازسازی شود.

زنگنه گفت: به دنبال آن هستیم که قراردادهای جدید نفتی به سکویی برای سازندگان و پیمانکاران داخلی تبدیل شود.

وی در پایان تاکید کرد: همه را به شرکت در انتخابات دعوت می کنم. هر یک رای شما تاثیرگذار است و شما برای ایران و آینده آن تصمیم می گیرید