۰ نفر

زبان ما برای عذرخواهی و بیان حقایق دچار لکنت نمی‌شود

روحانی: به مردم دروغ نگفته‌ایم و نخواهیم گفت/ چرخیدن چرخ اقتصاد در کنار پیشرفت‌های هسته‌ای

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۲۵
کد خبر: 191156
روحانی: به مردم دروغ نگفته‌ایم و نخواهیم گفت/ چرخیدن چرخ اقتصاد در کنار پیشرفت‌های هسته‌ای

رئیس جمهور کشورمان تاکید کرد: همان طور که سال 92 گفته شد، چرخ اقتصاد و تولید می چرخد و در عین حال چرخ مدرنترین سانتریفیوژ نیز می چرخد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز در گروه صنعتی ایران خودور، ضمن گرامیداشت روز معلم گفت: همه تحولاتی که در عرصه های مختلف فناورانه، صنعت و بخش های تولید انجام می شود، به زحمات معلمین سخت کوشمان برمی گردد.

وی با بیان اینکه ما هیچگاه به مردم دروغ نگفته‌ایم و دروغ نخواهیم گفت، افزود: اساس کار ما بر اساس شفافیت و صداقت است و اگر اشتباهی کنیم عذرخواهی خواهیم کرد. زبان ما برای عذرخواهی و بیان حقایق دچار لکنت نمی‌شود.

روحانی یادآور شد:‌ عده‌ای معتقد نیستند که کشور مال مردم است و صاحب این کشور ملت ایران هستند. ما معتقد نیستیم که باید حکومت کنیم و مردم به حرف ما گوش کنند. مردم فقط در برابر حرف خداوند تسلیم هستند و بعد از فرمان خداوند حرف پیامبر و ائمه اطهار قابل توجه است که آنها نیز به فرمان خدا بر می‌گردد بنابراین آنها نیز باید تابع خواست مردم باشند.

وی با بیان اینکه کشور مال مردم است و اگر این را قبول و باور کنیم همه چیز درست می‌شود، گفت: اساس فکر و نظر دولت یازدهم، امروز و فردا این است که صاحب کشور مردم ایران هستند و خواست، مطالبات و نظرات مردم ایران باید مورد احترام همه قرار گیرد و طبق بیان امام (ره)، آنها ولی نعمت ما هستند بنابراین همه باید پای صندوق آرا رویم. به تعبیر مقام معظم رهبری نیز این حق‌الناس و حق ملت است.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: آنچه امروز می‌بینیم اثر آن تفکری است که خواست مردم در سال 92 در پای صندوق‌های رای گفته شده است و حرف خود را در سال 96 نیز خواهند زد.

روحانی یادآور شد: امروز بحمدالله به آنچه رسیده‌ایم ثمره تعامل سازنده با جهان بوده و ما در این تعامل دنیا را وادار کردیم که بگوید آنچه درباره ایران گفته تهمت ناروا بوده است و مذاکره برای آن بود که اتهامی که به ما زدند و گفتند ما در زیرزمین بمب اتم درست می‌کنیم، دروغ است و این را خودشان گفتند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی رسما اعلام کرد که ما نسبت به گذشته پرونده هسته‌ای ایران سوالی نداریم و پرونده بسته شد و رویکرد ما معطوف به آینده فعالیت هسته‌ای ایران است که این بزرگ‌ترین کار ما بود و همه فشارها و تحریم‌ها بر این مبنا بود و این مبنا از بین رفت.

وی در ادامه تاکید کرد: همه این کارها را ملت ایران کرد و دولت در این راستا فقط وظیفه خود را انجام داد و اکنون نتیجه تعامل سازنده را می‌بینیم که خودرویی با همکاری کشور خارجی تولید و تقدیم مردم می‌شود و در عین حال برای آن بازار صادراتی نیز درست می‌کنیم.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: تا زمانی که محصولی در بازار رقابت وارد نشود کیفیت، قیمت و موضوع آلودگی آن درست نمی‌شود بنابراین خودروی ما باید وارد صحنه رقابت شود تا کیفیت آن بالا رفته و قیمت آن متعادل شود در عین حال طراحان تلاش بیشتری انجام دهند.

روحانی یادآور شد: امروز یکی از روزهای جشن ملی ماست که کارگران، کارفرمایان و مهندسان ما با مشارکت هم دست به دست هم داده‌اند و کاری مشترک در راستای تولید ملی و اشتغال درست کرده‌اند و هر چقدر تولید بالاتر رود برای خانواده‌ها و جوانان اشتغال ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: شعار دادن راحت است که 20 هزار یا 100 هزار اشتغال درست می‌کنیم اما آنها که اشتغال درست کرده‌اند و پتروشیمی ساخته‌اند می‌دانند این یعنی چه. امسال نیز سال تولید و اشتغال است و همه باید به دنبال اشتغال برویم و امروز از روزهای افتخارآفرین ماست و بر ملت ما مبارک باشد.