۰ نفر

ریل به همدان رسید

۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۱۸
کد خبر: 190530
ریل به همدان رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد: امروز عملیات ریلگذاری راه‌آهن تهران- همدان به شهر همدان رسید و به زودی با حضور ریاست جمهور افتتاح خواهد شد.

خیراله خادمی درباره اتمام عملیات ریل‌گذاری این خط‌آهن گفت:‌ صبح امروز و با اتمام عملیات ریلگذاری این خط‌آهن، همدان به عنوان اولین استان وعده داده شده برای اتصال به شبکه ریلی کشور در سال 1396 به خط‌آهن سراسری متصل شد و چهار استان دیگر نیز به ترتیب اولویت به شبکه وصل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، معاون وزیر راه و شهرسازی بهره‌برداری از این خط‌آهن را موجب کوتاه شدن مسیر سفر بین همدان و پایتخت دانست و خاطرنشان کرد: با کاهش 30 کیلومتری مسیر، زمان سفر از تهران به شهر همدان به کمتر از دو ساعت کاهش می‌یابد که موجب رونق گردشگری منطقه، اشتغال‌زایی و... می‌شود.

خادمی در خصوص ساختمان‌ ایستگاه این شهر یادآور شد: در راستای در تا در بودن شبکه ریلی، ساختمان مسافری همدان به داخل شهر منتقل خواهد شد و تا اتمام عملیات اجرایی آن ایستگاه موقت مسافری در مجاورت ایستگاه موجود در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طول کل مسیر را 264 کیلومتر اعلام کرد و گفت: راه آهن تهران-همدان  به صورت یک خطه با سرعت طرح 160 کیلومتر برای مسافری و 120 کیلومتر برای باری طراحی شده است که پیش‌بینی می‌شود افزایش ظرفیت حمل و نقل مسافر تا 2 میلیون نفر و کالا 4 میلیون تن در سال اول افزایش یابد.