۰ نفر

ربیعی: زنان بیش‌ترین درصد اشتغال را ایجاد کردند

۷ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸
کد خبر: 190231
ربیعی: زنان بیش‌ترین درصد اشتغال را ایجاد کردند

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر نگاه اعتدالی به مقوله جنسیتی تاکید کرد و در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: بیش از 60درصد اشتغال ایجاد شده در سال 1395 توسط زنان بوده است.

 «علی ربیعی» امروز (پنجشنبه) در صفحه خود در شبکه پیام رسان تلگرام افزود: دولت یازدهم از نگاه افراطی و تفریطی به مقوله زنان پرهیز می کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد دولت یازدهم به اهمیت نقش زنان در ساخت ایران امروز و ایران فردا بدرستی واقف است و اضافه کرد: امنیت شغلی زنان از موارد مهمی بود که از سوی دولت یازدهم به جد پیگیری شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: یکی از اقدام های دیگری که در دولت یازدهم برای ایجاد اعتدال در نگاه جنسیتی پیگیری شد، حمایت و توانمندسازی تعاونی های زنان روستایی بود.

ربیعی همچنین درباره تخصیص اعتبار به زنان از سوی صندوق کارآفرینی امید نوشت: اقدام هایی که از سال 1393 در صندوق کارآفرینی امید پیگیری شد، در سال های 1395 و 1396 بتدریج خود را نشان داد و می دهد.

دولت یازدهم در حالی از ایجاد نزدیک به 700 هزار شغل در سال 1395 خبر می دهد که به نوشته مرکز آمار ایران این دولت به طور متوسط هر سال هفت برابر دولت های پیشین شغل ایجاد کرده است.

این مرکز دوم اردیبهشت ماه اعلام کرد در فصل بهار 1395 نسبت به فصل بهار 1394 افزایش تعداد خالص شاغلان 742هزار و 881 نفر بود.

همچنین به گزارش مرکز آمار ایران، زنان نزدیک به 70 درصد مشاغل ایجاد شده در سال 1395 را تصاحب کردند.

مشارکت دادن همه مردم در زمینه ارتقای تولید و اشتغال، یکی از محورهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است.