۰ نفر

ظریف: تلاش ایران رفع موانع بانکی با اروپا است

۲ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۲۲:۴۵
کد خبر: 189313
ظریف: تلاش ایران رفع موانع بانکی با اروپا است

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تلاش جمهوری اسلامی ایران رفع موانع بانکی و توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی و پولی با کشورهای اروپایی و از جمله پرتغال است.

جرج کوشتا اولیویرا، وزیر مشاور در امور بین المللی سازی پرتغال که در چارچوب گفتگو در مورد راه های توسعه روابط اقتصادی دو کشور در راس یک هیات اقتصادی به تهران سفر کرده است، بعد از ظهر امروز  با محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، در این دیدار دو طرف در مورد راه های توسعه روابط دو کشور تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به وجود ظرفیت های مناسب همکاری بین دو کشور علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاریهای بانکی با پرتغال را به اطلاع وزیر مشاور در امور بین المللی سازی آن کشور اعلام داشت و افزود: تلاش جمهوری اسلامی ایران رفع موانع بانکی و توسعه هر چه بیشتر روابط اقتصادی و پولی با کشورهای اروپایی و از جمله پرتغال است.

ظریف همچنین در این دیدار با اشاره به اقدامات کشورمان در راستای مبارزه با تامین مالی تروریسم  و پولشویی بر جدیت و تداوم این امر از سوی مقامات کشورمان تاکید کرد.

جرج کوشتا اولیویرا نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی برخی از بانک های دولتی و خصوصی پرتغال از توسعه همکاریها و از جمله همکاری با بانک مرکزی کشورمان افزود: با توجه به وجود ساختارهای مالی و اقتصادی لازم در جمهوری اسلامی ایران امکان اخذ مجوز از سوی بانک های پرتغالی برای انجام امور سرمایه گذاری در ایران وجود دارد.

وی هدف خویش از سفر به تهران را شناخت و اطلاع بیشتر از پیشرفت های صورت گرفته در کشورمان اعلام کرد و گفت: برای درک بیشتر از روند تحولات اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران لازم است هیاتهای اقتصادی بیشتری از سوی کشورهای اروپایی و از جمله پرتغال به ایران سفر نمایند.