۰ نفر

آخوندی:تکمیل خط آهن تهران - همدان در اردیبهشت ماه است

۲۴ فروردین ۱۳۹۶، ۱۳:۵۵
کد خبر: 187578
 آخوندی:تکمیل خط آهن تهران - همدان در اردیبهشت ماه است

وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام تلاش دولت تسریع در تکمیل خط آهن تهران - همدان در اردیبهشت ماه امسال است.

عباس آخوندی روزپنجشنبه در حاشیه بازدید از خط آهن تهران_ همدان در جمع خبرنگاران افزود: رییس جمهوری تاکید دارد تا خط آهن تهران تا همدان به سرعت تکمیل شود و این بازدید نیز در راستای این مساله انجام شده است .

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه ریل گذاری این خط آهن به سرعت در حال انجام است گفت: روز گذشته موفق شدیم یک هزار و 664 متر ریل گذاری انجام دهیم که این رکورد بزرگی برای ما محسوب می شود.

وی افزود: تاکنون از 264 کیلومتر خط آهن تهران - همدان 240 کیلومتر ریل گذاری شده است.

وزیر راه و شهرسازی به انتقال ایستگاه راه آهن به داخل شهر همدان تاکید کرد و افزود: در این راستا ضروری است در شهرهای ریل پایه به جهت اینکه مردم بتوانند از حمل و نقل ترکیبی استفاده کنند ایستگاه همدان در داخل شهر همدان و در کنار پایانه مسافربری احداث شود تا مردم بتوانند از حمل و نقل ترکیبی استفاده کنند و پس از پیاده شدن از اتوبوس از قطار نیز استفاده کنند.

وی در پایان تصریح کرد: تلاش ما این است حمل و نقل ترکیبی ریلی و اتوبوس را در شهر همدان راه اندازی کنیم تا با انتقال ایستگاه راه آهن همدان به داخل شهر خط آهن این مسیر نیز با شهر همدان پیوسته شود.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به همراه معاونین و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی از روند اجرایی تکمیل خط اهن تهران-همدان بازدید کرد و پس از آن با حضور در شهرستان بهار در جریان روند احداث بیمارستان 82 تختخوابی این شهرستان قرار گرفت.

برای اجرای خط ریلی همدان - تهران یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار در سفر هیات دولت پیش بینی شد که با پیگیری های استاندار 700 میلیارد ریال دیگر به این اعتبار افزوده شد و به تازگی نیز با موافقت نوبخت معاون رئیس جمهوری 300 میلیارد ریال نیز تخصیص یافت.