۰ نفر

توسعه اشتغال در حوزه سلامت

۲۱ فروردین ۱۳۹۶، ۱۴:۲۱
کد خبر: 187015
توسعه اشتغال در حوزه سلامت

دیدار علی ربیعی وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی با سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پرشکی نتایج خوبی در زمینه توسعه اشتغال درحوزه سلامت و درمان را در پی داشت.

علی ربیعی روز دوشنبه  گفت:در نشست مشترک با مسئولان اشتغال دو وزارتخانه یاد شده،تمام طرفیت های اشتغال در حوزه سلامت بررسی شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: پیشتر بسترهای حمایتی برای توسعه اشتغال در شورای عالی اشتغال و همین طور ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی مورد بررسی قرار گرفته است و تمامی تلاشهایی که از سوی مسئولان حوزه اشتغال در حال انجام است در راستای اهدافی است که قبلا تبین شده است.

ربیعی یاداور شد:ظرفیت های بیشماری در حوزه سلامت و درمان وجود دارد که می تواند منتج به اشتغال شود.

به گفته وزیر کار،اشتغال در حوزه گردشگری سلامت، داروهای گیاهی، تربیت نیروی انسانی موثر برای خدمات سلامت، نگهداری از سالمندان با توجه به سالخوردگی جمعیت، خدمات توانبخشی،اموزش های بهداشتی به اقشار مختلف مردم و مشاغل دیگر از جمله تلاشهایی است که در حوزه توسعه اشتغال در بخش سلامت انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: برای توسعه اشتغال در بخش سلامت و همچنین سایر بخش ها توسعه ظرفیتهای بخش خصوصی مورد توجه است.

*نشست اشتغالی با سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

ربیعی همچنین در خصوص در نشست روز گذشته با رییس و معاونان سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در چارچوب برنامه هایی که در سال تولید و اشتغال داریم، ضمن تمرکز بر توسعه رسته فعالیت های پر ارزش و پر اشتغال، قواعد و قوانین در هر رسته را به‌صورت جداگانه و سازمان‌یافته باید اصلاح کنیم و بهبود دهیم. بنا بر این، برای هر رسته، بسته بهبود فضای کسب‌وکار اختصاصی تعریف می شود.

ربیعی بر رفع مشکل بیمه هنرمندان و صنعتگران حوزه صنایع‌دستی تاکید کرد و ادامه داد: رَسته‌های پُراشتغال کشور در شورای عالی اشتغال شناسایی و بُرش استانی این رسته‌ها نیز مشخص شده است و براساس این بررسی‌ها سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یکی از دستگاه‌های اشتغالزا شناخته می شود.

همچنین معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست روز گذشته وزیر کار با مسئولان حوزه میراث فرهنگی از ظرفیت ایجاد 140هزار شغل در حوزه صنایع‌دستی و گردشگری با تعریف ریز‌طرح های استان‌ها خبر داد .

«عیسی منصوری» افزود: استان های کرمانشاه، کردستان و سمنان به‌صورت آزمایشی برای اجرای طرح توسعه فعالیت‌های مرتبط با سازمان میراث‌فرهنگی انتخاب شده‌اند که باید با استفاده از دستورالعمل مشترک، فعالیت‌های موردنظر در این استان‌ها اجرایی شود.

در این جلسه مقرر شد سه بسته اشتغال مستقل برای میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تهیه شود.

سال ١٣٩٥ از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصادی مقاومتی و اشتغال و تولید نامگذاری شده است و دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود موضوع اشتغال و توسعه کسب و کار را سر لوحه تمام فعالیت های خود قرار داده است.

بر اساس طرحی که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارائه شده است، کشور علاوه بر بستر سازی برای توسعه اشتغال در همه زمینه ها، تمرکز خود را بر توسعه رسته های منتخب و کلیدی خواهد گذارد که طی ان فضای کسب و کار، آموزش تخصصی و مهارتی، نظامات تعرفه ای، بیمه ای و مانند آنها به صورت اختصاصی و هدفمند بهسازی می شوند.

حوزه سلامت و همین طور گردشگری از رسته های بخش خدمات هستند که در سال های اخیر ظرفیت بالایی از ایجاد اشتغال را داشته اند. همجنین صنایع دستی در گرایش های مختلف دارای گستردگی و قابلیت بالایی از اشتغال خرد و کوچک با استفاده از سبقه تاریخی و برند جغرافیایی ملی و منطقه ای است که در اولویت های مورد توجه برای توسعه اشتغال قرار گرفته است.