۰ نفر

افزایش ۴۰ درصدی نرخ مشارکت روستایی

۱۰ فروردین ۱۳۹۶، ۱۷:۲۸
کد خبر: 184902
افزایش ۴۰ درصدی نرخ مشارکت روستایی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز نرخ مشارکت روستایی به بیش از 40 درصد رسیده و سال های آینده؛ سال های شکوفایی در شهر و روستاست.

علی ربیعی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح طرح روستای بدون بیکار در دهنه سرشیخان خمام از توابع شهرستان رشت که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس انجام شد، افزود:دولت تدبیر و امید که صدای بلندی هم ندارد، در عمل، توانسته است در روستاها کارهای بزرگی انجام دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: تثبیت زندگی در روستاها و ارتقاء کیفیت زندگی در مناطق روستایی، از برنامه ها و راهبردهای دولت یازدهم است که دنبال می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اجرای طرح روستای بدون بیکار در کشور اضافه کرد: این طرح در قالب توان افزایی و ایجاد اشتغال روستایی اجرا می شود.

وی همچنین با اشاره به سایر استراتژی های دولت در بخش روستایی اظهار کرد: دفترچه های بیمه روستاییان 10 برابر ارزش افزوده یافته و بیمه روستایی و عشایری روال خود را دنبال می کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: با سوء تغذیه در روستاها، مقابله شده و در مهدهای کودک روستایی غذای گرم رایگان ارائه می شود.

وی بیان داشت: علاوه بر اقدامات یادشده در دولت تدبیر و امید، در حوزه روستایی پروژه های بزرگی از جمله گازرسانی و ICT فناوری اطلاعات نیز انجام گرفته است.

طرح روستای بدون بیکار دهنه سر شیخان خمام از توابع شهرستان رشت با 32 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات و اشتغالزایی 187 نفر، امروز با دستور رئیس جمهوری اجرا شد.

در جریان سفر یک روزه رئیس جمهوری به گیلان، طرح های عمرانی، زیربنایی، بهداشتی، درمانی، مخابراتی، بندری، صنعتی و کشاورزی با 25 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد.

با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از سه هزار و 600 نفر اشتغال ایجاد شده و هزاران اشتغال غیرمستقیم نیز خواهد داشت. از مجموع مبلغ سرمایه گذاری، بیش از 16 هزار میلیارد ریال مربوط به بخش خصوصی است.